۵۵ هزار دقیقه محتوای دینی درفضای مجازی تولید می‌شود

قم – ایرنا – مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان ۵۵ هزار دقیقه محتوای دینی در قالب ۲ هزار ساعت برنامه تولیدی توسط مبلغان تخصصی دفتر تبلیغات تولیدی می‌شود که تا کنون نیمی از آن محقق شده‌است.

اباذر جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع کرونا و ایجاد محدودیت در برگزاری اجتماعات و همچنین اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، امکان اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان امسال فراهم نبود به همین دلیل استفاده از ظرفیت مجازی و به کارگیری مبلغان نخبه و تراز اول کشوری در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: با پشتیبانی‌های فنی و زیرساختی ایجاد شده در دفتر تبلیغات اسلامی سه کانال برای پخش زنده اینترنتی راه اندازی و روزانه ۱۸ برنامه با مشارکت ۵۴ مبلغ نخبه و تخصصی دفتر تبلیغات تولید و به صورت زنده از این کانال ها پخش می‌شود.

مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، ادامه داد: هر کانال روزانه ۹ ساعت برنامه اجرا می‌کند که در آن هر مبلغ نیم ساعت به بیانات معرفتی و تبلیغی اقدام می‌کند.

جعفری بیان کرد: در طول ماه مبارک رمضان یک هزار و ۶۳۰ برنامه برنامه به صورت زنده از طریق کانال های ایجاد شده پخش خواهد شد که تا کنونی نیمی از آن محقق شده است ضمن اینکه ۱۰۰ کلیپ از ۱۲ سخنور مطرح تاکنون تولید و به مرور در قالب شبکه های اجتماعی و یا رسانه‌های استانی و ملی در حال پخش هستند.

وی گفت: با توجه به نیاز مراکز استان به منظور بهره گیری از مبلغان توانمند و نخبه، با هماهنگی های ایجاد شده میان دفتر تبلیغات اسلامی و مراکز صدا وسیمای برخی استان‌ها، ۱۳۰ برنامه در قالب برنامه های تولیدی و پخش زنده در این ایام تولید و پخش می‌شود.

مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، حوزه کودک را یکی از حوزه‌های مهم و تخصصی دانست و ادامه داد: با توجه به ضرورت پرداختن به مباحث دینی برای کودکان، طلبه های زیر مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی که به صورت تخصصی در این زمینه کار کرده اند، بیش از ۸۰ برنامه را تولید و در شبکه های اجتماعی درحال بارگذاری هستند.

جعفری، با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مهم فضای مجازی به منظور تبلیغ و ترویج معارف دینی گفت: فضای مجازی، بستری است که علاوه بر تهدیدات جدی، فرصت های طلایی نیز به همراه خود دارد که استفاده از این فرصت‌ها به منظور ترویج مبانی دینی و کاهش آسیب‌های فضای مجازی ضروری است.

وی ادامه داد: طلبه های علوم دینی امروزه شناخت و تسلط خوبی نسبت به فضای مجازی دارند و این موجب شده تا حضور بلغان متخصص در این فضا بسیا پررنگ تر از گذشته باشد.

مدیرکل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: یکی از هدف گزاری های دفتر تبلیغات اسلامی بسترسازی برای حضور مبلغان دینی و تبلیغ در فضای مجازی است که تاکنون برای ۲۴۰ مبلغ برتر صفحه اختصاصی ایجاد و فایل‌های صوتی و تصویری سخنرانی‌های آنها را بر روی این سایت ها بارگذاری کرده‌است.

وی اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی جهت ضرورت ارتقای سلامت معنوی جامعه و بهره مندی مردم از معارف دینی و سخنان نخبگان و مروجان دینی استفاده از بسترهای نوین ارتباطی را در دستور کار قرار داده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =