تولیت آستان قدس رضوی: مدارس نباید کانون تجارت و رقابت‌های اقتصادی شود

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهداف درآمدزایی توسط برخی مدارس غیردولتی گفت: مدارس و نظام تعلیم و تربیت کشور نباید کانون تجارت و کسب درآمد و رقابت‌های اقتصادی شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی جمعه شب در مراسم بزرگداشت مقام استاد و معلم در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد افزود: مدارس با ظرفیت تربیت نسل آینده کشور، پایگاه‌های  تمدن نوین اسلامی هستند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تمدن نوین اسلامی ادامه داد: مراکز علمی و آموزشی آستان قدس رضوی باید سازندگان تمدن نوین اسلامی را تربیت کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: اغلب تلاش‌ها، تدریس، کتاب خواندن و دیگر اعمال ما برای کسب عنوان است و هرآنچه با آن عنوان در تضاد باشد کنار می‌گذاریم اما شهید مطهری از آنهایی بود که در حجاب عنوان قرار نگرفت. زمانی که کتاب "داستان راستان" را نوشت، بسیاری به او اعتراض کردند که شما یک فقیه و فیلسوف هستید، این کتاب در شأن شما نیست، به نام فرد دیگری منتشرش کنید، اما ایشان نپذیرفت.  

تولیت آستان قدس رضوی، شهید مطهری را مصداق تعبیر "طبیب دوّار بطبّه" دانست و گفت: شهید مطهری همواره تهدیدهای پیش روی اسلام را رصد می‌کرد و هرگاه احساس می‌کرد از نقطه‎ای به اسلام ضربه وارد می‌شود، بی‌محابا وارد می‌شد و ملاحظه هیچ عاملی را در دفاع از اسلام نمی‌کرد.

وی با اشاره به انتشار مجله مبتذل "زن امروز" در دوره طاغوت افزود: شهید مطهری در این مجله در باره جایگاه رفیع حجاب اسلامی یادداشت می‌نوشت و به این واسطه بسیار مورد نقد و هجمه قرار گرفت. وی را از مقام و جایگاه و آبرویش می‌ترساندند اما او معتقد بود که باید از موضع دین در همین مجله دفاع کند، که چنین تصمیماتی شجاعت بسیار می‌خواست.

وی ادامه داد: شهید مطهری به خاطر خدا و حفظ اسلام در بند ملاحظات شخصی نشد. همچنین او برای کسب دانش و فهم علم، هیچ مانعی برای خود قائل نبود. نقل می‎کنند شهید مطهری برای فراگیری فسلفه هگل نزد دکتر عنایت می‌رفت تا پاسخ روشنفکران روز را به زبان خودشان بدهد.

تولیت آستان قدس رضوی ضمن تشریح نقش چهار نسل انقلاب گفت: نسل اول انقلاب با عنایت الهی و حضور شخصیت‌هایی نظیر امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و شاگران امام راحل، انقلاب را خلق کردند. نسل دوم انقلاب، به تثبیت و پاسداری از نظام اسلامی به‌ خصوص در عرصه‌های جهاد و شهادت مبادرت ورزیدند.

وی با تاکید بر نقش‌آفرینی نسل‌های سوم و چهارم در آینده انقلاب اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم مسئولیت نسل آینده را تشکیل تمدن نوین اسلامی بیان فرمودند. محل پیدایش این تمدن، مدارس و آموزش و پرورش ماست.

وی وظیفه اصلی آستان قدس رضوی را پرداختن به امور زیارت و معرفت‌افزایی دانست و اظهار داشت: در پی تأسیس مدارس امام رضا (ع) و دو دانشگاه تحت نظارت این آستان مقدس دلایل عمیق و ریشه‌داری بوده است، مدارس امام رضا (ع) باید الگو و هدفمند باشند و در جهت عملیاتی کردن اهداف متعالی و الگو دادن به نظام آموزش و پرورش کشور حرکت کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: ما باید برای ایجاد تحول مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب پیشگام باشیم. مدارس امام رضا (ع) باید با اجرای آزمایشی  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک الگو برای اجرای این سند در مدارس کل کشور باشند.

وی افزود: مراکز آموزشی آستان قدس رضوی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها، باید قابلیت تربیت افراد تأثیرگذار در تحقق تمدن نوین اسلامی را داشته باشند تا شعاع این تحول مبارک از مشهد آغاز شود و گستره کشور و فراتر از مرزها را بگیرد. وی ادامه داد: برای دستیابی به این هدف از بهترین کارشناسان کمک بگیرید، آستان قدس رضوی باید در هر حوزه‌ای اعم از اقتصادی، آموزشی و اجتماعی  الگوسازی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =