۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱:۱۲
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 83778738
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ترامپ: کرونا بدتر از حملات پرل هاربر و ۱۱ سپتامبر است

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱:۱۲
کد خبر: 83778738
ترامپ: کرونا بدتر از حملات پرل هاربر و ۱۱ سپتامبر است

تهران- ایرنا- "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا گفت که ویروس کرونا برای ایالات متحده بدتر از حمله به بندر «پرل هاربر» و حمله به شهرهای واشنگتن و نیویورک در یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ است.

به گزارش چهارشنبه خبرگزاری فرانسه، ترامپ در کنفرانسی خبری در کاخ سفید اظهار کرد: ما بدترین حملاتی را که به کشورمان شده بود، پشت سر گذاشتیم. اما این بار، این حمله بدتر از حملاتی بود که تاکنون داشتیم.
وی افزود: این حمله بدتر از پرل هاربر بود؛ این حمله بدتر از حمله به مرکز تجارت جهانی بود.
ژاپن در سال ۱۹۴۱ میلادی به پایگاه «پرل هاربر» نیروی دریایی آمریکا در جزیره هاوایی حمله کرد که این اقدام باعث شد تا پای ایالات متحده به جنگ جهانی دوم کشیده شود.
حملات یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی به شهرهای نیویورک و واشنگتن نیز حدود سه هزار کشته برجای گذاشت و موجب شد تا آمریکا پس از لشکرکشی به افغانستان و عراق، حدود دو دهه در این کشورها و کشورهای دیگر درگیر جنگ باشد.
بیش از یک میلیون و ۲۵۲ هزار آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۷۳ هزار و ۷۹۱ نفر آنها جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۲۰۵ هزار و ۲۰۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته‌اند.  
آمریکا برای مقابله با شیوع این ویروس تدابیری به اجرا گذاشت که به خانه‌نشینی کارمندان و کارگران و تعطیلی اقتصاد این کشور منجر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha