۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83777978
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۷۴ درصد جمعیت استان کردستان سهام عدالت دارند

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۲۲
کد خبر: 83777978
بیش از ۷۴ درصد جمعیت استان کردستان سهام عدالت دارند

سنندج - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان گفت: یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۵۸۳ نفر معادل ۷۴.۶ درصد جمعیت این استان دارای سهام عدالت هستند.

محمد عظیم ملک روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی واحدهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه فرآیند ثبت نام سهام عدالت در چندین مرحله از سال ۸۵ تا ۹۳ انجام شد، اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت استان یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر است ولی طی سال های ۸۵ تا ۹۳، یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۵۸۳ نفر مشمول دریافت سهام عدالت شدند.  

وی با اشاره به اینکه ۶۱.۴ درصد از جمعیت کشور مشمول سهام عدالت هستند، افزود: تعداد مشمولان سهام عدالت در استان کردستان ۱۱.۲ درصد از کشور بالاتر است ضمن اینکه سه بار هم سود این سهام در سال های ‌۸۵، ۸۶ و ۸۷ به سهامداران پرداخت شده است.  

ملک مجموع سود پرداخت شده به سهامداران عدالت در استان را ۳۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: این سهام مربوط به ۴۹ شرکت است که از این تعداد ۳۶ شرکت بورسی و مابقی غیر بورسی هستند.  

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان با اشاره به اینکه مدیریت سهام عدالت به دو شیوه مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود، گفت: در شیوه مدیریت مستقیم سهامداران باید همه مراحل سرمایه‌گذاری در بازار سهام را خود انجام دهند و در روش غیرمستقیم این کار توسط شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در استان انجام می‌شود.  

ملک با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت کردستان متشکل از تعاونی‌های سهام عدالت استان که از سال ۸۵ تاسیس شده، است، تاکید کرد: حداقل سهام عدالت مردم ۴۰۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون تومان است که امروز ارزش این سهام براساس برآوردهای انجام شده حدود ۱۶ برابر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پذیره‌نویسی صندوق‌های قابل معامله واسطه‌گری یکم (ETF) اشاره کرد و افزود: دولت در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی، خصوصی سازی و تقویت بازار سرمایه  سهام تعدادی از بنگاه‌ها و شرکت‌های دولتی را به مردم واگذار می‌کند.

پذیره‌نویسی سهام دولتی در کردرستان تا پایان اردیبهشت مهلت دارد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان با اشاره به اینکه فراخوان واگذاری سهام شرکت‌های دولتی از ۱۴ اردیبهشت اعلام شده و تا ۳۱ همین ماه امکان پذیره‌نویسی وجود دارد، یادآور شد: متقاضیان اگر کُد بورسی هم نداشته باشند با کُدملی هم می‌توانند سهام این شرکت‌ها را خریداری کنند.

ملک با بیان اینکه هر فرد تا ۲۰۰ واحد به مبلغ اسمی هر واحد ۱۰ هزار تومان می‌تواند سهام این شرکت‌ها را خریداری کند، اظهار داشت: قیمت عرضه شده سهام این شرکت‌ها معدل ۳۰ روز گذشته است و در مجموع با ۳۰ درصد تخفیف عرضه شده است.

وی با اشاره به اینکه امکان ثبت نام اشخاص حقیقی در این مرحله وجود دارد، اضافه کرد: معاملات واحدها مشمول معافیت مالیاتی است و محدودیت سنی برای متقاضیان خرید این واحدها در کشور وجود ندارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha