۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۱۵
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 83774195
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز فعالیت مراکز اقامتی همدان

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۱۵
کد خبر: 83774195
آغاز فعالیت مراکز اقامتی همدان

همدان- ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: طبق مصوبه استانداری همدان مراکز اقامتی استان که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بودند می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

علی خاکسار روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با تاکید بر اینکه تنها بخش اقامتی این مراکز فعال خواهند بود، اظهار داشت: مراکز اقامتی استان باید با ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و درمان و اخذ کد رهگیری فعالیت خود را از سر بگیرند.

وی افزود: مراکز اقامتی که اجازه فعالیت دارند شامل هتل‌ها، هتل آپارتمانها، مهمانپذیرها و خانه های بوم گردی است و خانه مسافرها همچنان ممنوعیت فعالیت دارند و نباید اسکان مسافر داشته باشند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اظهار داشت: راهنمایان گردشگری یکی  از رسته های فعال در حوزه گردشگری  هستند که در ماه های اخیر بر اثر شیوع بیماری کرونا و تعطیلی و رکود بی سابقه درگردشگری دچار آسیب جدی شده و  اغلب شغل خود را از دست دادند.

وی اظهار داشت: با توجه به مصوبات کمیته گردشگری ذیل ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و به منظور حفظ سلامتی شهروندان در مقاصد گردشگری و جلوگیری از انتقال ویروس و شیوع  بیماری کرونا، از روزهای قبل از نوروز ۹۹ سفرهای داخلی نیز متوقف شدند.

 خاکسار تاکید کرد: اگرچه نگرانی ها از بروز مشکلات ناشی از بیماری، تمامی سفرها را لغو و دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرتی را مجبور به تعطیلی کرد اما با توجه به آغاز تردد بین استانی، پیگیری هایی در خصوص گشایش دفاتر و ارائه خدمات توسط دفاتر خدمات مسافرتی صورت گرفت، که به دلیل مشخص نبودن وضعیت مقاصد گردشگری و برای جلوگیری از شیوع دوباره بیماری تصمیم گیری در این خصوص با ستاد ملی خواهد بود.

وی ادامه داد: دفاتر خدمات مسافرتی تا دریافت مصوبات ستاد ملی مقابله باکرونا مبنی بر رفع محدودیت سفر و تردد در همه مقاصد گردشگری کشور از برنامه ریزی سفر و فروش و اجرای تورهای گروهی خودداری کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha