۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 83773222
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفع مشکل مسکن در گناباد نیازمند هم‌افزایی است

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۵۰
کد خبر: 83773222
رفع مشکل مسکن در گناباد نیازمند هم‌افزایی است

گناباد- ایرنا- عضو شورای اسلامی گناباد گفت: کاهش مشکلات زمین و مسکن در این شهرستان نیازمند هم افزایی همه بخش‌های دولتی و خصوصی است.

هادی رفیع شنبه شب طی نشست خبری افزود: کاهش مسائل و تنگناهای زمین و مسکن در گناباد تنها وظیفه شورای اسلامی و شهرداری نیست بلکه همه متولیان ذیربط باید در این زمینه احساس مسوولیت کنند.

وی ادامه داد: در حالی که شورای اسلامی گناباد وظیفه‌ای برای تامین مسکن جوانان ندارد ولی همواره با دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله اداره راه و شهرسازی در این زمینه همکاری داشته است.

وی گفت: شهروندان گنابادی در سال ۹۶ بابت عوارض ساختمانی ۱۹ میلیارد ریال پرداخت کردند و ۱۴ درصد بودجه شهرداری را دولت پرداخت کرد.

رفیع افزود: میزان عوارض پرداختی توسط مردم گناباد طی سال گذشته به ۲۸ میلیارد ریال افزایش یافت و کمک‌های دولتی ۱۰ درصد بودجه شهرداری را به خود اختصاص داد.

رییس شورای اسلامی گناباد نیز با بیان اینکه کمبود زمین و وجود زمین‌های کشاورزی بسیار بر دامنه مشکلات مسکن در این شهر افزوده است گفت: جلسه ویژه کمیسیون ماده پنج استان خراسان رضوی مختص تغییر کاربری‌های زمین در گناباد طی آینده نزدیک برگزار شده و این تنگناها را بررسی خواهد کرد.  

سید حسین پورهاشمی افزود: برای همه نقاط شهر گناباد طرح‌های توسعه و آبادانی شهری در نظر گرفته شده و از ظرفیت آستان قدس رضوی نیز برای رشد و توسعه این شهر استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: میزان اعتبارات شهرداری گناباد از ۱۴۵ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۷ به ۱۸۵ میلیارد ریال در سال گذشته افزایش یافت که ۲۳۰ میلیارد ریال و بیشتر ار میزان مصوب محقق شد.

وی گفت: بودجه شهرداری گناباد در سال جاری نیز به ۲۹۵ میلیارد ریال افزایش یافت.

رییس شورای اسلامی گناباد افزود: وجود کشتارگاه دام در بافت مسکونی از ۳۰ سال گذشته یکی از مشکلات مهم شهروندان است و با تکمیل ساختمان جدید کشتارگاه طی دو ماه آینده ، کشتارگاه فعلی به خارج شهر انتقال می‌یابد.

وی با اشاره به ساخت ۱۵ ایستگاه برداشت آب در گناباد اظهار داشت: ۳۰ میلیارد ریال تاکنون برای احداث این جایگاه‌ها هزینه شده است.

از مجموع پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت شهرستان گناباد، هزار و ۸۰۰ هکتار مربوط به محدوده مرکزی این شهر است.

۴۵ هزار نفر از جمعیت گناباد در شهر و بقیه در بخش‌های کاخک و بیدخت و ۱۱۲ روستای این شهرستان ساکن هستند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha