۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 1822
کد خبر: 83770781
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نماینده کرمان و راور: آزادسازی سهام عدالت از دوره نهم مجلس در دستور کار قرار داشت

کرمان - ایرنا - عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: آزادسازی سهام عدالت بسیار حائز اهمیت است و این موضوع از دوره نهم مجلس در دستور کار قرار داشت.

محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در دیدار با مدیر و پرسنل دیوان محاسبات استان کرمان افزود: جمهوری اسلامی ایران تهدیدات مجموعه‌های مختلف را دیده و از آن‌ها عبور کرده و یا آنها را تبدیل به فرصت کرده است.
وی ادامه داد: اصلی ترین معضل نظام جمهوری این است که چگونه می توانیم از گلوگاه های اقتصادی عبور کنیم و آنها را به فرصت تبدیل کنیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران در عرصه نظامی اکنون حرف اول را در منطقه می‌زند و این موفقیت‌ها همه به همت و تلاش و دانش جوانان کشورمان حاصل شده است.
وی خاطرنشان کرد: کشوری که می‌تواند ماهواره نظامی طراحی کرده و پایگاه عین الاسد را نقطه زنی کند و پهباد آمریکایی را از پای درآورد در مباحث اقتصادی هم می‌تواند موفق شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: حدود ۵۰ درصد از مجموع یکهزار و ۴۰۰ قلم کالایی واردات ما امکان تولید داخلی آن فراهم شده  و این‌ها به واسطه تحریم‌ها ایجاد شده است.
پورابراهیمی گفت: ۲۴ محور سیاست های اقتصاد مقاومتی، راه چاره و مهم‌ترین حرکت به سمت اقتصاد پویا در جمهوری اسلامی است.
وی بیان داشت: کرونا نیز اکنون مشکلی به وجود آورده که باید اقدامات مرتبط با آن را انجام دهیم، با شرایط ایجاد شده و آثار و پیامدهای کرونا، تاکنون نیم میلیون نفر در کشور و حدود ۲۵ هزار نفر استان کرمان درخواست بیمه بیکاری داشته‌اند، استمرار این مسیر شرایط رکود کشور را بیشتر خواهد کرد.
پورابراهیمی خاطرنشان کرد: جلوگیری از واردات رسمی و غیررسمی، گسترش برنامه‌ها و محصولات صادراتی، اقداماتی است که می تواند ما را به شرایط نرمال برگرداند که در عمق رکود حرکت نکنیم و بخشی را جبران کنیم.
وی تاکید کرد: آزادسازی سهام عدالت بسیار حائز اهمیت است که با فرمایش رهبری رقم خورده و ما هم در مجلس از این موضوع حمایت می کنیم، از اقدامات مهمی بود که سالها عقب مانده بود و علائم مثبتی را از این مساله در بخش های مختلف شاهد خواهیم بود.
پورابراهیمی اظهار داشت: به مدیران باید کمک کرد که قدرت و جسارت تصمیم‌گیری در این شرایط سخت را داشته باشند و فرصت‌هایی در قانون بودجه و احکام قانونی دیگر وجود دارد، اما انجام نشده را اعلام کنید تا بتوانیم در شورای برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی آنها را عملیاتی و اجرایی کنیم.
وی درخواست کرد تا مشکلات مربوطه تا حد امکان در استان حل و فصل شوند و تخلفات هم برخورد جدی شود و مدیران موفق و عملکرد مثبت نیز معرفی و قدردانی شوند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین مزاحمی هم که برای مدیران اجرایی مشکلی ایجاد می‌کند را استخراج کرده و اعلام کنید تا در مجلس طرح موضوع و رفع شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha