۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۸:۴۳
کد خبر: 83769223
T T
۰ نفر

۳۴ هزار تن کالای از گمرکات استان مرکزی صادر شد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۸:۴۳
کد خبر: 83769223
۳۴ هزار تن کالای از گمرکات استان مرکزی صادر شد

اراک - ایرنا - مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: ۳۴ هزار و ۷۰ تن انواع کالای غیرنفتی فروردین امسال از مبادی گمرکی این استان به خارج از کشور صادر شد.

«اسماعیل حسینی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کالاها به ارزش ۱۵ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۶۴۰ دلار به ۸۴ کشور جهان از جمله افغانستان، عراق، آذربایجان، ترکیه و آلمان صادر شده‌ است.

وی ادامه داد: انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن سنگین، ظروف بلور وشیشه‌ای، قوطی آلومینیومی، چیپس، شمش روی، فروسیلیسیوم، بیسکویت، ناودانی و کاغذ کارتن از جمله کالاهای صادر شده این  استان در سال جاری است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: پنج هزار و ۹۸۱ تن کالا به ارزش ۱۳ میلیون و ۳۱۱ هزار دلار از ابتدای سال جاری تاکنون به این استان وارد شده‌ است.

حسینی افزود: واردات این کالاها از ۱۹ کشور از جمله چین، امارات متحده عربی، تایوان، آلمان و تایلند به استان مرکزی صورت گرفته و عمده این اقلام مواد اولیه برای تولید است.

وی ادامه داد: کویل آلومینیومی،  کنسانتره، کربن بلک، ماشین‌آلات و اجزا و قطعات، اسانس بهداشتی، مواد پایه تولید پوشک، قطعات لامپ ال ای دی و گریس از جمله کالاهای واردتی امسال این استان است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: ۲۵ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۶ میلیارد و ۴۵۸ میلیون  ریال امسال در گمرکات این استان تشکیل شده‌است.

حسینی گفت: فلش، لوازم خانگی برقی، پارچه، ماینر، مغزهای گردو و بادام ، لوازم یدکی خودرو، لامپ و لوازم التحریر از جمله کالاهای قاچاق کشف شده در استان مرکزی بوده‌است.

وی افزود: گمرکات استان مرکزی در فروردین امسال ۳۹ میلیارد و ۵۷۲ میلیون ریال درآمد ملی و استانی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات این استان در سال جاری را ۴۵ میلیارد و ۲۹۶ میلیون ریال عنوان کرد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha