۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۰۳
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83768519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قانون امنیت سایبری چین، عاملی برای محدویت شرکت های آمریکایی

پکن- ایرنا- با اجرای قانون جدید «امنیت سایبری چین» بسیاری از شرکت های آمریکایی که دست اندرکار عرضه و تامین فناوری های ذی ربط هستند در بازار چین بشدت محدود خواهند شد.

به گزارش ایرنا از روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست،  این قانون احتمالا پس از آنکه پیش نویس آن برای بررسی های بیشتر به صورت آنلاین در اختیار مردم قرار گرفت در ماه ژودن لازم الاجرا می شود.

پیش نویس این قانون در شرایطی در اختیار شهروندان چینی قرار می گیرد که پس از همه گیری کرونا مناسبات چین و آمریکا بشدت تیره شده است و دو کشور درگیر منازعات لفظی جدی شده اند.

اداره فضای مجازی چین که سند مربوط به تدابیر کنترل اطلاعات و زیرساختارهای امنیت سایبری را تهیه کرده است می گوید که «کنترل و امنیت سایبری در کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است»  همین مساله موحب شده است تا چین به دنبال کنترل بیشتر بر خدماتی باشد که در عرصه امنیت سایبری ارایه می شود در همین راستا شرکت های خارجی از جمله آمریکایی که دست اندرکار تامین قطعات و فناوری های ذی ربط هستند با اجرای این قانون با محدودیت های زیادی روبرو خواهند شد.

"سام ساکس" از یک شرکت دیجیتالی در آمریکا بر این باور است که چین به بهانه امنیت ملی در تلاش است تا خرید شرکت هایش از تامین کنندگان آمریکایی را محدود و حتی مسدود کند.

به نظر می رسد تنش تجاری میان چین و آمریکا بار دیگر بالا گرفته است از سوی دیگر آمریکا هم شرکت های مخابراتی،  اطلاع رسانی و تلفن های هوشمند چین را از دسترسی به بازار آن کشور به دلیل آنچه مخاطرات امنیتی خوانده، محدود کرده است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بتازگی دستور داد که به «دلایل امنیتی» شرکت های آمریکایی حق خرید تجهیزات از شرکت فناوری مخابراتی هواوی چین را ندارند.

بر اساس گزارش این نشریه، شرکت های چینی با اجرای این قانون در دو ماه آینده ممکن است دیگر «امکان خرید تجهیزات و نرم افزارهای اطلاع رسانی از شرکت های خارجی را نداشته باشند».

مقررات تاکید می کند باید کنترل کامل روی زیرساخت های اطلاع رسانی و خریدهای مرتبط صورت گیرد تا هیچ مغایرتی با امنیت سایبری و امنیت ملی نداشته باشد و بررسی های امنیتی ذی ربط روی آنها صورت خواهد گرفت.

چین قانون قبلی امنیت سایبری را در سال ۲۰۱۷ میلادی به اجرا گذاشت بر اساس مقررات جدید استفاده از خدمات اطلاع رسانی و فناوری های ذی ربط باید با این قانون نیز در تضاد نباشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha