امام جمعه شهرکرد:جمعیت هلال احمر کارنامه درخشانی در خدمت رسانی دارد

شهرکرد- ایرنا - نمانیده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تاکید بر گسترش فعالیت جمعیت هلال احمر در خدمات رسانی در بحران گفت: کارنامه این جمعیت در خدمات رسانی درخشان است.

حجت الاسلام محمدعلی  نکونام روز یکشنبه در رزمایش همدلی جمعیت هلال احمر چهارمحال‌ و بختیاری افزود: اقدامات و فعالیت‌های امدادگران و داوطلبان این جمعیت در حوادث و سوانح گوناگون قابل تقدیر است.

وی، با اشاره به شیوع ویروس کرونا افزود: اعضای این جمعیت در ایام تعطیلات نوروز در قالب پایگاه‌های شناسایی بیماران حاد تنفسی در مبای ورودی شهرها نیز همگام با مسوولان انتظامی و مرکز بهداشت فعالیت چشمگیر داشتند.

وی اظهار داشت: اعضای این جمعیت در همه حوادث و سوانح با صلابت و بدون منت و چشم داشتی حضور فعال دارند.

امام جمعه شهرکرد به توزیع اقلام و کمک‌های مردمی در قالب سیل مهربانی و رزمایش همدلی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: کمک به نیازمندان و فقرا در ماه مبارک رمضان یک وظیفه است.

وی افزود: کمک‌ها و دستگیری از فقرا و آسیب دیدگان از ویروس کرونا در ماه مبارک رمضان امسال در راستای  فرمایش مقام معظم رهبری در قالب بسته های معیشتی تهیه و توزیع می‌شود.

وی بر توزیع این اقلام بین نیازمندان واقعی تاکید کرد و گفت: باید اقلام تهیه شده از سوی خیران و مووسسات و دستگاههای مختلف به گونه ای توزیع شود که مساوات رعایت و از هرگونه تکرار در توزیع اقلام جلوگیری شود.

به گفته وی ،هم اکنون فهرست افراد نیازمند واقعی در قرارگاه این رزمایش تهیه شده و همه متولیان باید براساس این فهرست تهیه شده، اقلام را توزیع کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

رزمایش سراسری کمک مومنانه با هدف کمک به محرومان و افراد نیازمند و آسیب‌دیده در ایام شیوع ویروس کرونا، با ابلاغ و دستورالعمل رییس سازمان بسیج مستضعفین با رمز مقدس یا صاحب الزمان (عج) در رده‌های نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری شروع شده است.

در قالب این رزمایش کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم چهارمحال و بختیاری از سوی پایگاه‌های مقاومت جمع‌آوری و به نیازمندان همان مناطق تقدیم خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha