۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۰۹
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 83764141
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افشاگری‌ از بدهی مالی ترامپ به چین بر سر یک برج در نیویورک

تهران- ایرنا- بنابر اسناد مالی افشا شده، دونالد ترامپ پیش از آنکه در سال ۲۰۱۶ میلادی به ریاست جمهوری آمریکا برسد، بر سر یک برج ۴۳ طبقه در منهتن نیویورک، همچنان ده‌ها میلیون‌ دلار به بانک دولتی چین بدهکار است. 

تارنمای خبری «پولیتیکو» روز شنبه با پرداختن به این خبر نوشت: در حالی که ترامپ به بانک دولتی چین میلیون‌ها دلار مقروض است در یک کارزار انتخاباتی علیه رقیب دموکرات خود، هشدار داد اگر جو بایدن رئیس جمهور شود، چین صاحب آمریکا خواهد شد. 
پولیتیکو و بسیاری از دیگر رسانه‌های غربی همچون «نشنال ریویو» (nationalreview) و «دیلی میل» با استناد به این خبر اعلام کردند، ترامپ قصد دارد ماجرای هانتر بایدن که زدوبندهای مالی با طرف چینی و در زمان تصدی پست معاونت ریاست جمهوری پدرش رخ داده است را به میان کشد. 
این تارنمای خبری در ادامه نوشت: این در حالی است که با اقدامات ترامپ پیش از اعلام حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، وی راه را برای ورود دولت کمونیستی چین در بازار انحصاری و کاملا امنیتی سرمایه‌داری آمریکا گشوده بود.


پولیتیکو در ادامه نوشت: این مطلب که تاکنون نادیده انگاشته شده، می‌تواند بر انتخاب دوباره دونالد ترامپ تاثیر گذارد. 
بنابراین گزارش ترامپ به همراه آژانس املاکی موسوم به «ورنادو ریالتی تراست» (Vornado Realty Trust) از مالکان برج ۴۳ طبقه در خیابان ۱۲۹۰ منهتن نیویورک است که در مجاور "برج ترامپ" قرار دارد؛  سهم او از این برج ۳۰ درصد و سهم املاکی ورنادو نیز ۷۰ درصد است. ارزش کنونی این برج یک میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.


پولیتیکو نوشت: بنابر اسناد مالی موجود، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا در سال ۲۰۱۲ میلادی برای «ریفاینانس» (تامین مالی) خرید مالکیت این برج به بانک دولتی چین ۲۱۱ میلیون دلار بدهکار است که باید این دو، (ترامپ و املاکی ورنادو) وام را تا سال ۲۰۲۲ به طرف چینی باز پرداخت کنند. 
طرف چینی هشدار داده که پکن قادر است تا اطلاعات مالی علیه رئیس جمهوری آمریکا را در این زمینه افشا کند. 
به نوشته پولیتیکو، ترامپ با ورود به کاخ سفید شرکت‌ها تحت اختیارش را به فرزندان خود منتقل کرد اما او همچنان تجارتش را حفظ کرده و بدون اطلاع عموم، به این توجه دارد که چگونه می‌تواند در هر زمان به نفع خود، پول کسب کند؛ ساختمان واقع در خیابان ۱۲۹۰ منهتن نیز یکی از این دارایی‌هایی است که او سال ۲۰۱۵ میلادی و در زمان اعلام ریاست جمهوری‌اش به خرید آن اقدام کرده بود.
براساس این گزارش، در جریان تامین مالی برای خرید مالکیت این برج شرایط طوری فراهم شد تا برای نخستین بار بانک دولتی چین بعنوان یک کشور کمونیستی بتواند به درون بازار انحصاری سرمایه‌داری آمریکا رخنه کند. 
پولیتیکو در ادامه نوشت: ستاد انتخاباتی ترامپ با مرکزیت، حول موضوع چین در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، حملاتی را با هدف قرار دادن بایدن و ستودنش از چین آغاز کرده، بویژه آنکه «هانتر بایدن» در جریان معاونت ریاست جمهوری پدرش جو بایدن در سال ۲۰۱۳ در صدر یک هیات آمریکایی، معاملاتی با طرف چینی داشته است.


«رابرت مگیوری» (Robert Maguire) مدیر بخش پژوهش «مسئولیت و اخلاق شهروندی» در واشنگتن درباره حملات ستاد انتخاباتی ترامپ به رقیب احتمالی دموکراتش به پولیتیکو گفت: در حالی ترامپ درباره زدوبند مالی پسر معاون پیشین رئیس جمهوری آمریکا اتهام زنی می‌کند که خود بعنوان رئیس جمهوری که شرکت داشته و همچنان مالک آن‌هاست و از آن منفعت می‌برد، روابط مالی با کشورهایی دارید که انتظار می‌رود او به نمایندگی از ملت آمریکا به مذاکره بنشیند. 

به گزارش ایرنا، ترامپ از زمان اعلام رسمی ورود به عرصه انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ تاکنون با بسیاری از افشاگری‌ها علیه خود مواجه بود، تا آنجا که کنگره تصمیم به استیضاحش گرفت؛ استیضاحی که از ۱۸ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۷ آذر ۱۳۹۸) تا پنجم فوریه ۲۰۲۰ (۱۶ بهمن ۱۳۹۸) نزدیک به دوماه زمان برد؛ در نهایت وی توانست از بلندترین مانع نیز عبور کند.  اما اکنون با توجه به زمان اندک باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری در سیزدهم آبان‌ماه، او بزرگترین برگ برنده‌اش یعنی "اقتصاد آمریکا" را با همه‌گیری ویروس کرونا نابود شده می‌بیند و بر این اساس تلاش دارد به شیوه‌های گوناگون خود را برای یک دوره چهار ساله دیگر در کاخ سفید حفظ کند.

۲۰۲۳

**۱۳۰۲**
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha