راه اندازی صدای دانش‌آموز ضرورتی برای ارایه بهتر آموزش‌ها

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مدارس می طلبد مرکزی برای ارتباط بیشتر دانش‌آموزان با معلمان و ارایه بهتر آموزش ها با عنوان صدای دانش‌آموز راه‌اندازی شود.

محمدرضا سیفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود:  اگر در این شرایط صدای دانش‌آموز راه‌اندازی شود می‌تواند به عنوان مرکزی برای ارتباط دانش‌آموزان با معلمان باشد.

وی اظهار داشت: صدای دانش‌آموز می‌تواند مرکزی باشد که معلم در هر شرایطی با دانش‌آموز خود در ارتباط است و هر معلم براساس شرایط منطقه خودش پاسخگوی دانش‌آموزان باشد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: صدای دانش‌آموز می‌تواند با استفاده از یک مرکز تلفنی به سوال های علمی و درسی دانش‌آموزان پاسخ دهد و حتی از این طریق والدین نیز با معلمان ارتباط داشته باشند.  

سیفی خاطرنشان کرد: در این شرایط کرونایی دانش‌آموزان مناطق عشایری و روستایی باید بیشتر مورد توجه باشند چرا که این افراد دسترسی کمتری به اینترنت دارند و حداقل صدای دانش‌آموز می‌تواند پاسخگوی سوالات دانش‌آموزان شود.

وی همچنین گفت: در حال حاضر که به دلیل شیوع کرونا آموزش دانش‌آموزان، الکترونیکی شده است، هیچ دانش‌آموزی در مناطق عشایری و روستایی از آموزش محروم نیستند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش افزود: در مجموع ۱۸۵ هزار دانش‌آموز عشایری در کشور وجود دارد که ۱۵۰ هزار نفر از آنها در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند و تلاش می‌شود افرادی که به شبکه آموزش یا اینترنت دسترسی ندارند برای آموزش آنها از شیوه‌های دیگر استفاده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha