۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۱۵
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83763335
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۱۵
کد خبر: 83763335
مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

سمنان- ایرنا- دستگیری مخرب شیشه‌های خودروها در شاهرود، ثبت نرخ تورم ۳۳.۱ درصدی سمنان در اسفند، پرداخت ۳۲ میلیارد ریالی تسهیلات خانگی، خسارت بیش از سه هزار میلیارد ریالی سرمازدگی به کشاورزی استان و تخصیص بیش از یک هزار میلیارد ریال برای بهسازی معابر روستایی، بخشی از خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

استان سمنان در هفته گذشته (از سی ام  فروردین تا پنجم اردیبهشت ۹۹) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اقتصادی

حبیب‌الله خجسته پور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:  ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به ۲۶۹ طرح در سال ۹۸ در این استان پرداخت شد.

مسعود طاهریان مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت:  ۱۲۵ تن مرغ گوشتی به منظور حمایت از مرغداران و تنظیم قیمت در بازار از سوی شرکت پشتیبانی دام سمنان خریداری شد.

مهدی سلامتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: نرخ تورم این استان در اسفند ۹۸ کمتر از میانگین کشوری و ۳۳.۱ درصد بود.

مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان روز یکشنبه در جلسه کمیسیون راه‌های استان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان بیان کرد: یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی معابر روستاهای این استان تخصیص یافته است تا این مهم با قوت بیشتری پیگیری و عملی شود.

مهدی یحیایی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: ۶۵۵ فقره تخلف از واحدهای صنفی در طرح نظارتی نوروز ۹۹ در این استان کشف و ثبت شد.

اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۹۰ درصد تعهد ایجاد اشتغال استان در سال گذشته محقق شد.

خسرو نبیلی رییس اداره امور عشایر دامغان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد:  ۱۱۳ صفحه خورشیدی با تجهیزات کامل به صورت رایگان در اختیار عشایر شهرستان قرار گرفت.

آیدین دمنیان مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: طبق اعلام نظر کارشناسان، رسوبات موجود در سد شهید شاهچراغی دامغان، چهار میلیون مترمکعب از حجم این سد را به خود اختصاص داده است.

لطف‌الله رضایی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت:  ۲ هزار هکتار از وسعت کشت صیفی و گیاهان آب‌بر در استان کاهش یافت و کشت غلات جایگزین شد.

حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به کاهش میزان جوجه‌ریزی در این استان گفت: میزان جوجه‌ریزی فروردین امسال نزدیک به ۲ میلیون قطعه و در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه بوده است.

ایرج رئیسیان مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: سه هزار و ۶۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بر اثر حوادث طبیعی مانند جاری شدن سیل و سرمازدگی در فروردین ۹۹ به استان خسارت وارد شد.

خدابخش عرب معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، ابراز داشت:  سرمازدگی فروردین امسال بیش از سه هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال به بخش زراعی و باغی استان خسارت زد.

محمود پورمعظمی رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دامغان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، منجر به ثبت نام ۵۶۷ دامغانی در سامانه بیمه بیکاری شد.

فرهنگی

معصومه کمشی‌کمر معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: خواهران طلبه مدارس علمیه خواهران این استان اقدام به خرید و کاشت حدود ۵۰ اصله نهال به نام و یاد شهدای سلامت کل کشور کردند.

اجتماعی

سرهنگ علی خالقیان معاون اجرایی سپاه قائم (عج) استان سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: نزدیک به ۴۰ هزار خانوار آسیب دیده از شیوع کرونا بر اساس شناسایی‌های انجام شده و کمک بخش‌های مختلف در استان شناسایی شد.

سید محمد ناظم‌رضوی شهردار سمنان روز چهارشنبه در سومین نشست شهرداران استان سمنان بیان کرد:  مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی با تکمیل اسناد توسط واحد وصول مطالبات دولتی شهرداری حدود ٢٠٠ میلیارد ریال است.

حمیدرضا پیوندی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان روز چهارشنبه به خبرنگاران در سمنان بیان کرد: پسماندهای عفونی شهر سمنان با شیوع کرونا با ۶۲ درصد افزایش به ۳۲ تُن و ۴۰۰ کیلوگرم در ماه رسید.

ابراهیم احسانی معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: بیش از ۶۶ هزار قلم مواد بهداشتی و ضدعفونی رایگان با هدف کمک به خانواده‌های کم‌برخوردار و آسیب‌پذیر برای مقابله با شیوع کرونا در این استان توزیع شد.

حسین سعدالدین رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۴۱۵ پرونده تعزیراتی در شاهرود تشکیل شد، گفت: ۹۹ درصد از پرونده های تشکیل شده با صدور حکم نهایی مختومه شد.

سرهنگ موسی بزرگی رییس پلیس راهور استان سمنان روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: تصادف‌های فوتی در اجرای طرح نوروزی سال ۹۹، با کاهش ۲۰۰ درصدی همراه بود و تصادف‌های جرحی و کل تصادف‌های استان نیز به ترتیب ۴۳ و ۵۲ درصد کاهش داشت.

سرهنگ علی کریمی فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود شامگاه چهارشنبه ابراز داشت: سه مجرم و شرور با سوابق متعدد کیفری و نزاع دسته جمعی طی یک اقدام هماهنگ و عملیات ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سرهنگ رضا بینقی رییس پلیس آگاهی استان سمنان روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: پس از شکایت دو بانوی سالخورده گرمساری، مبنی بر سرقت به عنف و زیورآلات طلای آنها، کارآگاهان پلیس رد پای معتاد سابقه‌داری را شناسایی و وی را دستگیر کردند.

سردار عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد:  سرباند مافیای موادمخدر شرق کشور همراه با ۷۴۰ کیلوگرم تریاک توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان و همکاری پلیس امنیت استان خراسان جنوبی دستگیر شد.  

دستگیری متهمی ۳۵ ساله که پس از مصرف شیشه با توهماتی ناشی از مصرف این مخدر خطرناک با چوب دستی اقدام به تخریب شیشه خودروهای پارک شده در خیابان شهر شاهرود می کرد،  از دیگر خبرهای مهم انتظامی استان سمنان در هفته گذشته بود.

علمی

امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۲۰ واحد آلاینده در استان، برای رفع نقص و آلایندگی، از سوی این اداره کل در سال ۹۸ به طور موقت تعطیل شد.

علی آذرپور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۲۶ مورد تخلف شکار و صید غیرمجاز طی سال گذشته در دامغان رخ داد و ۳۳ نفر در این راستا دستگیر شدند.

ورزش

حسین زیاری رییس اداره ورزش و جوانان سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۶ باشگاه ورزشی متخلف در این شهرستان به دلیل فعالیت غیرقانونی در زمان شیوع کرونا پلمب شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha