۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۴۶
کد خبرنگار: 1223
کد خبر: 83757735
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید بر برگزاری مناسک ماه رمضان در منازل اهل سنت خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان شمالی با انتشار بیانیه‌ای از علمای اهل سنت خواست با توجه به شیوع بیماری کرونا برای حفظ سلامتی مومنان، فعالیت‌های عبادی در ماه رمضان را به صورت فردی و در منازل برگزار کنند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ماه مبارک رمضان براساس آیات و روایات متعدد، بهترین و با فضیلت‌ترین ماهی است که انسان می‌تواند با برقراری ارتباط با پروردگار خویش، زمینه تقرب به خدا و دوری از گناهان را فراهم کند.

این بیانیه تصریح دارد که در این ماه تلاوت قرآن،  استغفار، انجام اعمال عبادی و نمازهای مستحب سفارش فراوانی شده است که در این بین نماز تراویح براساس فتوای قاطبه علمای بزرگوار اهل سنت مستحب است که برادران اهل سنت همه‌ساله نسبت به برگزاری آن به‌صورت جماعت اهتمام دارند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه امسال شاهد ماه رمضانی متفاوت خواهیم بود، آمده است: از همه برادران و خواهران مؤمن استدعا می‌شود، ضمن بهره‌مندی از فیوضات ماه مبارک رمضان و تلاوت بیشتر قرآن کریم،  نماز تراویح را در منازل خود اقامه کنند.

این بیانیه افزوده است: امامان محترم جمعه و جماعت در مناطق مختلف باید نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته و توصیه لازم را نسبت به عدم تجمع در مسجد و اقامه نماز در منازل و مسجد به‌صورت فردی و با رعایت فاصله و حفظ مسایل  بهداشتی داشته باشند و برای از بین رفتن این بیماری و سلامتی بیماران دعا و استغفار نمایند.

بیش از ۱۰ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی را ترکمن های اهل سنت تشکل می دهند که در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha