۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۴۷
کد خبر: 83757486
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آمریکای لاتین سرگردان و نگران از تداوم شیوع کرونا

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۴۷
کد خبر: 83757486
آمریکای لاتین سرگردان و نگران از تداوم شیوع کرونا

تهران- ایرنا- نگرانی از افرایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکای لاتین در حالی میان دولت‌های این منطقه وجود دارد که پرو به رتبه دوم بالاترین شمار مبتلایان در این منطقه رسیده و برزیل همچنان در صدر این فهرست قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، آمار مبتلایان در پرو به ۱۵ هزار و ۶۲۸ هزار نفر و تعداد جان‌باختگان نیز به ۴۰۰ نفر افزایش یافته و برزیل نیز با ۳۸ هزار و ۶۶۴ نفر مبتلا، بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است.

تا چند روز پیش، اکوادور رتبه دوم این فهرست را در اختیار داشت اما ناگهان در چند روز شمار مبتلایان در پرو به شدت افزایش یافت.
مقام‌های پرو در حالی نسبت به افزایش شیوع کرونا در این کشور به شدت نگران هستند که این بحران، تاثیر منفی گسترده‌ای بر شرایط زندگی مردم گذاشته و میلیون‌ها بیکار به دنبال داشته است.
دولت‌مردان پرو همچنین اعلام کردند که اقتصاد این کشور نیز به شدت آسیب دیده است.

دولت پرو از یک ماه پیش دستور بستن مرزهای این کشور را صادر و به شهروندان توصیه کرد برای ۱۵ روز خود را قرنطینه کنند. طرح قرنطینه سراسری در پایان این زمان تعیین شده، برای ۱۱ روز دیگر تمدید شد.
ویسنته زابایوس نخست‌وزیر پرو دیروز (یکشنبه) اعلام کرد که قرنطینه برای چند هفته دیگر نیز ادامه خواهد داشت.
دولت پرو بسته محرک اقتصادی ۲۶ میلیارد دلاری را برای احیای اقتصاد این کشور را تصویب کرده است.

در برزیل نیز با وجود گسترش شیوع کرونا، ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهوری این کشور همچنان نسبت به این چالش جدی بی‌تفاوت بوده و دیروز بار دیگر در یک گردهمایی عمومی شرکت کرد.
او در این گردهمایی از طرح قرنطینه و محدودیت‌های اجتمالی انتقاد کرد.
تاکنون ۲ هزار و ۴۶۲ نفر در برزیل به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که بالاترین آمار در آمریکای لاتین است. با این حال رئیس‌جمهوری این کشور همچنان مخالف محدودیت‌های اجتماعی برای مهار این ویروس است.

در اکوادور نیز ناظران همچنان معتقدند که آمار قربانیان ناشی از ابتلا به کرونا در این کشور همچنان بسیار بیشتر از آمار ۴۷۴ نفر است.
تاکنون ۹ هزار و ۴۶۸ نفر در اکوادور به این ویروس مبتلا شده‌اند.

مکزیک نیز با ۸ هزار و ۲۶۱ نفر مبتلا و ۶۸۶ فوتی، پاناما با ۴ هزار و ۴۶۷ و ۱۲۶ جان‌باخته و کلمبیا با ۳ هزار و ۷۹۲ مبتلا و ۱۷۹ فوتی، در رده‌های بعدی فهرست کشورهای آمریکای لاتین قرار دارند.
2023

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha