۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۵۰
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83756034
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام روس: اروپا با پیروی از آمریکا خود را بی‌اعتبار کرده است

مسکو - ایرنا - «ورونیکا کراشنینیکووا» عضو شورای عالی حزب حاکم روسیه واحد معتقد است که تحریم‌های آمریکا در مورد ایران در شرایط شیوع کرونا نه تنها نباید ادامه یابد بلکه باعث شرمساری واشنگتن است و اتحادیه اروپا نیز با پیروی از این تحریم ها به وجهه خود ضربه زده است.

کراشنینیکووا مدیرعامل موسسه ابتکارها و تحقیقات سیاست خارجی روسیه که چندین سال هم عضو مجلس اجتماعی روسیه بوده است، امروز (یکشنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو، افزود: تحریم های یکجانبه آمریکا در مورد ایران باتوجه به عدم تایید در شورای امنیت کاملا غیرقانونی است و در شرایط شیوع کرونا اقدام تبهکارانه محسوب می‌شود.

این مجری برنامه سیاسی شبکه تلویزیونی فدرال تی.وی.سنتر تصریح کرد: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از تمام کشورها خواسته است در شرایط شیوع جهانی کرونا با یکدیگر برای مقابله با این چالش خطرناک همکاری کنند و بر لغو تحریم ها تاکید کرده است.

به گفته کراشنینیکووا، تحریم دارویی ایران در شرایط کنونی که این کشور همانند همه کشورهای جهان با شیوع کرونا مبارزه می کند مخالف با کنوانسیون‌های بین‌المللی است.

نماینده سابق مجلس اجتماعی روسیه خاطرنشان کرد: دولت ترامپ که به نقض توافقنامه‌های بین‌المللی و خروج از پیمان‌ها و کنوانسیون‌ها معروف است در مورد ایران نیز با نقض توافق بین‌المللی برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، این واقعیت را اثبات کرد که یک شریک مطمئن و ثابت قدم در امور بین‌المللی نیست.

کراشنینیکووا گفت: مذاکره با آمریکا هیچ سودی ندارد و هر قرارداد یا توافقنامه‌ای که دولت این کشور امضا می کند می تواند در آینده نقض یا فسخ شود بدون آنکه به تعهدات در اسناد عمل شده باشد یا پیامدهای لغو و فسخ را پذیرفته باشند.

وی با بیان اینکه آمریکا در موضوع برنامه هسته‌ای ایران مغرضانه عمل می‌کند، اظهار داشت: برجام توافقی است که عدم دستیابی ایران به سلاح اتمی را تضمین می‌کند و اجرای آن نگرانی‌ها برای چنین وضعیتی را ازبین می‌برد.

مقام روس گفت: اما آمریکا با اهداف سیاسی از برجام خارج شد و سایر شرکت کنندگان در این توافق بین‌المللی تایید شده در شورای امنیت را از ادامه اجرای آن منع کرد.

کارشناس ارشد روس همچنین گفت: این اقدام آمریکا قانون‌شکنی در عرصه بین‌المللی محسوب می‌شود که به جایگاه آن در صحنه سیاسی جهان هم ضربه شدیدی وارد کرده است و حتی باعث منزوی شدن این کشور در بین کشورهای متحد خود شده است.

عضو شورای عالی حزب حاکم روسیه واحد معتقد است که اتحادیه اروپا با ادامه پیروی از آمریکا در تحریم ایران به وجهه خود در عرصه بین المللی ضربه زده است درحالی که باید در این شرایط که سازمان ملل خواستار همبستگی کشورها برای مبارزه با بیماری کرونا است، از تحریم ها علیه ایران فاصله گرفت.

وی خاطرنشان کرد که کشورهای اروپایی می توانند در عرصه های تجاری و اقتصادی ساختار همکاریها با ایران را تحکیم بخشند و این اقدام همسو با منافع کشورهای اروپایی است که بر اثر پیروی از تحریم های یکجانبه آمریکا میلیاردها دلار خسارت دیده‌اند.

گفتنی است آمریکا در شرایط کنونی تحریم‌های یکجانبه‌ای را در مورد ایران، روسیه، ونزوئلا و کوبا اعمال کرده است و واشنگتن هر ازچندگاه تحریم‌های جدیدی در مورد این کشورها وضع می‌کند.

حزب روسیه واحد که از سال ۲۰۰۰ با سه دوره ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین و یک دوره دیمیتری مدودیف قدرت را در دست دارد و بزرگترین و قدرتمندترین حزب روسیه است.
این حزب اکنون به رهبری مدودیف اداره می شود و بسیاری از مقام‌های ارشد روسیه در سطح فدرال و مناطق، سناتورها و نمایندگان پارلمان در آن عضویت دارند و در مجموع دو میلیون و ۷۳ هزار و ۷۷۰ عضو دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha