تشکیل قرارگاه دانشجویی وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یکی از وظایف این سازمان را تشکیل قرارگاه دانشجویی دانست و گفت: در جنگ تمدنی بار عظیم بر دوش افراد توانمند است و در این بین تشکل‌های دانشجویی سهم عظیمی دارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی روز شنبه در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی گفت: بر اساس آموزه‌های مکتب امام خمینی (ره) هر طرح، برنامه‌ریزی و اقدامی که نقطه آغاز آن غیر از زاویه دید انقلاب باشد؛ به بیراهه می‌رود و همه ما نسبت به مسائل جامعه متعهد هستیم و وقتی برای تلف کردن نداریم؛ ما بر اساس آموزه‌های مکتب حضرت امام (ره) فهمی از اولویت‌های انقلاب داریم که همواره بیان این اولویت‌ها در سخنان مقام معظم رهبری مشهود است.

وی با اشاره به نقش سازمان تبلیغات اسلامی در جنگ تحمیلی افزود: در زمان دفاع مقدس، سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان ستاد تبلیغات جنگ فعال بود که حفظ روحیه مردم و ایجاد انگیزه در رزمندگان از وظایف این ستاد به شمار می‌رفت و اکنون در مقطعی قرار داریم که جنگ، دیگر شکل نظامی ندارد؛ امروز جنگ روایت‌ها است؛ درمیان این جنگ، بار عظیم بر دوش افراد توانمند است که در این بین تشکل‌های دانشجویی سهم عظیمی دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: ما در این جنگ به یک قرارگاه فراملی نیاز داریم تا به گروه‌های فعال و توانمند انسجام بخشیده و برای این رویارویی سرمایه‌گذاری شود.

نقش راهبردی در این جنگ تمدنی بر دوش پدیده‌ای به نام بسیج دانشجویی است که به گفته حضرت امام (ره) بسیج دانشجویی تبیین‌کننده اسلام ناب است.

قمی اضافه کرد: وظیفه شرعی خود می‌دانیم نیاز تشکل‌های دانشجویی را در این جنگ برطرف کنیم و در حال حاضر وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی است که به‌جای فراخوان دادن، یک قرارگاه دانشجویی تشکیل دهد.
مقصود درودی مسئول تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور نیز ضمن اشاره به دلیل حضور تشکل‌ها در این جلسه گفت: نامه و حضور تشکل‌های دانشجویی صرفاً مطالبه‌گری از سازمان تبلیغات اسلامی نیست بلکه هدف این است که به آینده ناظر شویم و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری به جوانان فرمودند که باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت‌ها بدهند، و لازمه دست یافتن به این مهم؛ فرماندهی واحد است. رسیدن به یک راهکار عملیاتی باید هدف این جلسه و این‌گونه جلسات باشد.

علی کیان معاون گفتمان سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی کشور نیز در این نشست گفت: وقتی عملیاتی تعریف شود، ناخودآگاه مسئولیت‌ها و وظیفه‌ها تعریف می‌شود. یکی دیگر از اقداماتی که به تعیین وظایف نیروهای انقلابی کمک می‌کند؛ شناسایی توان تشکل‌های دانشجویی و به میدان آوردن بضاعت آن‌ها است.
مصطفی صادق محمدی مسئول بسیج دانشگاه شهید بهشتی گفت: ما کرونا را یک بیماری نمی‌بینیم بلکه این ویروس، تمام معادلات جهان را تغییر داده است و در این شرایط نقش رسانه‌ها برجسته‌تر شد و بیشتر قوت گرفت و معمولاً کشورهای فعال و تأثیرگذار در عرصه رسانه؛ از حمایت‌های جدی برخوردارند، اما در کشور ما از رسانه‌های دانشجویی پشتیبانی نمی‌شود.

محمد صالح سلطانی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف گفت: همه تشکل‌های حاضر در این جلسه نیاز به یک فرماندهی واحد دارند و وظایف گروه‌های جهادی فعال در دانشگاه‌ها ابتدا از سوی یک فرمانده مشخص می‌شود که کجا و چه فعالیتی را انجام دهند، درحالی‌که گروه‌های رسانه‌ای دانشجویی قابلیت‌های فروانی در عرصه رسانه دارند و نیاز به یک فرماندهی واحد برای آن‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

در پی مطالبه بیش از ۳۰۰ تشکل دانشجویی از حجت‌الاسلام قمی برای تشکیل قرارگاه واحد، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امروز در سالن اجتماعات حوزه ریاست این سازمان با نمایندگان این تشکل‌ها دیدار کرد.

هفته گذشته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پاسخ به نامه‌ بیش از ۳۰۰ تشکل طلبگی و دانشجویی برای ایجاد قرارگاه مقابله با جنگ نرم کرونایی پاسخ داد و ضمن بیان اینکه به میدان آوردن آحاد مردم، تشکیل هسته‌های تخصصی و وحدت فرماندهی؛ آرایش جدید جنگی سازمان تبلیغات اسلامی است، افزود: ظرفیت جوانان مؤمن انقلابی؛ موتور محرک اراده مردمی و حقیقت بسیج دانشجو و طلبه است.

وی در این نامه تاکید کرد: حقیر و هم‌سنگرانم در سازمان تبلیغات اسلامی، به عنوان برادران شما و خادمان ملت، عزم خود را جزم کرده‌ایم تا این نهاد انقلابی را به معنای واقعی کلمه، به قرارگاه مرکزی نهضت در امر تبلیغات اسلام ناب و گفتمان‌سازی مکتب امام (ره) تبدیل کنیم؛ همچنانکه در مقابله با بیماری کرونا نیز، توانِ خود را به میدان آورده‌ایم و با اقداماتی نظیر بازآرایی سازمان و درانداختن طرح‌های نوی تبلیغی آن‌گونه که متناسب با شرایط جدید است، تا سوددهی پویش‌ها و خیزش‌های خدمت‌رسانی و مواسات، این مواجهه را به‌ سان آوردگاهی برای ورزیدگی در مسیر تحقق آرمان‌هایمان دیده‌ایم.

قمی با اشاره به این که رسیدن دستگاه تبلیغی-رسانه‌ای ما به ترازی متناسب با شرایط و آرایش جنگی، به سه سطح تغییر نیاز دارد، از فرماندهی در بین دستگاه های حاکمیتی متمرکز بر این عرصه، شکل گیری هسته های تخصصی از جوانان خوش فکر و به میدان آمدن آحاد میلیونی مردم در این عرصه به عنوان سه سطح تغییر یاد کرد.

وی افزود: آمادگی و جدیت برای ایفای نقش و تدارک دو بخش اول، با دعوت از شما عزیزان چه به عنوان حامی و پشتیبان، چه از منظر وظایف ذاتی سازمان که در مطالبه شما به حق مطرح شده، با حضور و جدیت شما تکمیل خواهد شد. شرط مهم تغییر این صحنه، البته در عرض چند قرارگاه مهم ملی دیگر، به میدان آوردن یک قرارگاه حقیقی وسیع دانشجویی-طلبگی توسط خودتان و با حمایت حاکمیت است. بنده به بنیادِ نهضت، بنیاد تبلیغ نوین، مرکز رسانه‌ای و معاونت فرهنگی سازمان، دستوراتی در راستای کمک مؤثر به تحقق این امر مهم داده ام.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =