بسته های آموزش مجازی در دانشگاه فردوسی تدوین می شود

مشهد- ایرنا- رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: بسیاری از استادان تجربه آموزش مجازی را نداشتند ولی اکنون در حال تهیه بسته‌های آموزشی متناسب با فضای مجازی هستند و نیاز است تعامل بین استادان، دانشجویان و کارشناسان ایجاد شود.

دکتر محمد کافی روز پنجشنبه در پیام منتشر شده در وبسایت دانشگاه فردوسی مشهد افزود: طرح تعطیلی کامل نیمسال تحصیلی جاری به علت شیوع کرونا، باعث تلف شدن عمر جوانان می‌شد و به همین دلیل آموزش مجازی جایگزین کلاسهای حضوری شد.

وی ادامه داد: به رغم مشکلات و کاستی‌های موجود، استادان تلاش کرده‌اند بیش از ۹۰ درصد دروس دانشگاهی را ارائه دهند.

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی، دروس نظری تا پایان نیمسال جاری به صورت مجازی برگزار می‌شود و احتمال برگزاری امتحان به صورت مجازی هم وجود دارد. 

دکتر کافی افزود: این شرایط در تاریخ آموزش عالی ما جزو مقاطع خاطره‌انگیز زندگی دانشجویان است و آموزش مجازی را به آموزش اثرگذار تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به مصوبات در زمینه سنوات آموزشی اظهار داشت: اگر دانشجویی تصمیم به حذف درس یا نیمسال تحصیلی دارد، ضمن توصیه به عدم عجله در تصمیم خود، دانشگاه با وی همکاری خواهد کرد و اگر شهریه‌ای هم پرداخت شده باشد بازگردانده می‌شود.

وی گفت: سعی شده است در نیمسال آینده برای درس‌های پیش‌نیاز و پس نیاز که ممکن است با هم تداخل داشته باشند مشکلی ایجاد نشود و حتی اگر دانشجویی برای خرید اینترنت مورد نیاز برای آموزش مجازی دچار مشکل بود با وی همکاری خواهد شد.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: با توجه به شروع ماه مبارک رمضان و همچنین مشکلات مالی برخی افراد، پویش "بهار مهربانی" در این دانشگاه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای حفظ سلامت جسمی دانشگاهیان برنامه‌های قرنطینه کردن، دورکاری و نیز تعطیلی در دستور کار قرار گرفت و تلاش این است با احترام به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، دانشگاه را فعال و پویا نگهداریم.

وی گفت: امسال، سال سختی برای این دانشگاه از نظر بودجه و اعتبارات خواهد بود و باید مانند گذشته در صرفه جویی منابع تلاش کنیم.

دکتر کافی افزود: انتظار می‌رود اعضای هیات علمی و دانشجویان در موضوع‌های مرتبط با فناوری، پژوهشی و مسوولیت‌پذیری اجتماعی نقش فعالتر داشته باشند.  

وی ادامه داد: این دانشگاه در تولید محصولات ضدعفونی، ایجاد کارگاه تولید ماسک، مرکز مشاوره روانی، تهیه آموزش ورزش در خانه و سایر موضوعات دیگر مرتبط با این ایام فعال بوده و باید تلاش شود همکاری با دانشگاه‌های دیگر به ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در انجام پژوهش‌های کاربردی در حوزه مهندسی پزشکی بیشتر شود.

وی با اشاره به سال جهش تولید گفت: دانشگاه فردوسی مشهد به شرکت‌های دانش‌بنیانی که در این دانشگاه حضور دارند مساعدت‌هایی در این جهت خواهد کرد تا ساخت و تولید ملزومات مرتبط با کنترل بیماری کرونا و همچنین جایگزینی محصولات خارجی در دستور کار قرار گیرد.

کافی همچنین با اشاره به فعالیت دانشگاهیان در دوران دفاع مقدس افزود: در آن زمان دانشجویان همزمان با تحصیل به وظیفه خود در دفاع مقدس نیز می‌پرداختند و اکنون هم در چنین شرایطی باید تلاش شود در کنار مسوولیت اجتماعی دانشگاه با استفاده از آموزش مجازی نیمسال تحصیلی جاری به شکل مناسب به پایان برسد. همچنین استادان در حوزه تصمیم‌گیری مشارکت جدی داشته باشند تا با ارائه پیشنهادات سازنده به مدیران نقش مهم خود را به خوبی ایفا کنند.

دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان سومین مرکز آموزش عالی دیرقدمت ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز در گستره‌ ۳۰۰ هکتاری با برخورداری از ۱۳ خوابگاه دانشجویی، امکانات رفاهی و خدماتی ۲۵ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در ۱۳ دانشکده و هفت پژوهشکده دارد.

همچنین ۸۱۰ عضو هیأت علمی در قالب ۶۰ گروه آموزشی این دانشگاه مشغول تدریس هستند.

دانشگاه فردوسی مشهد رتبه ۴۷۰ را در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا در چارچوب "نظام رتبه‌بندی لایدن ۲۰۱۹" کسب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha