۲۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۵۳
کد خبر: 83753642
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا بزرگترین جشن ملی روسیه را به تعویق انداخت

۲۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۵۳
کد خبر: 83753642
کرونا بزرگترین جشن ملی روسیه را به تعویق انداخت

مسکو - ایرنا - رییس جمهوری روسیه اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور نمی‌تواند اجازه برگزاری بزرگترین جشن روس‌ها را بدهد از این رو جشن روز پیروزی به تعویق خواهد افتاد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین امروز پنجشنبه در جلسه با دولت روسیه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد این مطلب را عنوان و ابراز امیدواری کرد در زمان مناسبتری روسها بتوانند رژه روز پیروزی (مهمترین بخش این جشن) را برگزار کنند.

دیروز نیز سازمان حمایت از بازنشستگان و همچنین موسسه کهنه سربازان روسیه از پوتین خواسته بود به خاطر کرونا، برگزاری رژه روز ملی پیروزی در میادین اصلی شهرهای مختلف این کشور را به تاخیر بیندازد.

روز پیروزی بزرگترین جشن دولتی روسیه به حساب می‌آید و کرملین به صورت سنتی در آن تلاش دارد پیروزی بر آلمان نازی را به جانفشانی‌های ارتش سرخ شوروی نسبت دهد، ضمن اینکه تازه ترین تسلیحات نظامی روسیه در قالب رژه در میدان سرخ‌ به نمایش درمی‌آید و رییس جمهور روسیه نطقی سیاسی خطاب به جامعه جهانی در آن ایراد می‌کند که معمولا با چاشنی انتقاد از غرب همراه است.

دولت روسیه هر پنج سال تلاش‌ می‌کند این جشن را در بالاترین سطح با دعوت از رهبران جهان برگزار کند و از یک سال پیش با توجه هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم و رسیدن به دوره پنج ساله در ۲۰۲۰ میلادی، پوتین از ترامپ و سایر رهبران اروپای غربی که موضعی کاملا مخالف با روسیه در بیان تاریخ پایان جنگ جهانی دوم دارند، خواسته بود ۹ ماه می (۲۰ اردیبهشت) امسال در جشن روز پیروزی شرکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha