۲۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۴۲
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83753302
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت اوکراین و جدایی‌طلبان مبادله اسرا را از سر گرفتند

مسکو – ایرنا – مبادله اسرا و زندانیان بین دولت اوکراین و جدایی‌طلبان منطقه دونباس در شرق این کشور درحالی بار دیگر از سر گرفته شده است که نخستین مورد در سال میلادی جدید به حساب می‌آید.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد: مبادله اسرا و زندانیان در خط حائل بین نیروهای اوکراینی و شبه نظامیان دونباس در ناحیه مایورسک در حومه منطقه گارلوفکا صورت گرفته است.

بوریس گریزلف نماینده روسیه در گروه تماس برای حل و فصل اوضاع دونباس گفت: بر اساس توافق کی‌یف و جمهوری خودخوانده دونتسک، از طرف این منطقه (جمهوری خودخوانده دونتسک) هشت نفر و از اوکراین ۱۰ تن مبادله شدند و نمایندگان سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز در آن حضور داشتند.

پیشتر اعلام شده بود که جمهوری خودخوانده لوگانسک هم با اوکراین برای مبادله اسرا و زندانیان توافق کرده است و این جمهوری هشت نفر و اوکراین ۱۱ تن را تحویل خواهد داد.

 بزرگترین تبادل اسرا بین کی‌یف و نمایندگان شرق اوکراین روز ششم دی ماه سال ۹۶ رخ داد و در طول چند ساعت ۳۰۶ نظامی اوکراینی با ۷۴ شبه نظامی منطقه دونباس مبادله شدند.

مناقشه در شرق اوکراین میان نیروهای دولتی و جدایی طلبان شش سال پیش در سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز شد، این درگیری‌ها از آن زمان تاکنون بیش از ۱۰ هزار کشته بر جای گذاشته است.
به دنبال حصول توافق مینسک در مورد مناقشه اوکراین، نمایندگانی برای نظارت در اجرای توافق صلح طرفین درگیر، در این کشور مستقر شدند. هر چند توافقنامه مینسک تاکنون نتوانسته موجب اجرای کامل صلح در شرق اوکراین شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha