تصمیم ترامپ درباره سازمان جهانی بهداشت نوعی خودزنی است

لندن- ایرنا- نخست وزیر پیشین انگلیس تصریح کرد که تصمیم آمریکا برای قطع کمک مالی به سازمان جهانی بهداشت در بحبوحه بحران کرونا (کووید-۱۹) اقدامی غیر منطقی و خودزنی محسوب می‌شود.

«گوردون برآون» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری آلمانی دویچه وله خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانیم مردم را در کشورهای خود حفظ کنیم باید جهانی گام برداریم.

وی افزود که اگر این بیماری در آفریقا یا کشورهای توسعه یافته گسترش پیدا کند و دوباره به غرب برگردد، در آن صورت ما به این دلیل که از سازمان جهانی بهداشت برای کمک به سایر کشورها حمایت نکردیم مقصر خواهیم بود.

رییس جمهوری آمریکا در حالی که جهان درگیر همه‌گیری ویروس کروناست، قصور مدیریتی خود را متوجه سازمان جهانی بهداشت کرد و گفت که در حال بررسی متوقف کردن تأمین بودجه این سازمان جهانی است.

رییس جمهوری آمریکا تهدیدهای خود علیه سازمان جهانی بهداشت را عملی کرد و کمک مالی به این نهاد بین المللی را در بحبوحه یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی این سازمان، تعلیق کرد.

«دونالد ترامپ» در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید اعلام کرد که سازمان جهانی بهداشت در انجام وظیفه خود در واکنش به شیوع ویروس کرونا ناکام بوده است. وی سازمان جهانی بهداشت را که وابسته به سازمان ملل متحد است، به جانبداری از چین متهم کرد و گفت که این سازمان، واقعیت را درباره آنچه که در مرکز شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان چین روی داده، بیان نکرده است.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در توئیتی اعلام کرد که جهان در حال تجربه قلدری رژیم آمریکاست.

ظریف در این توئیت نوشت: جهان در حال آموختن چیزی است که ایران در تمام این مدت، شناخته و تجربه کرده است: قلدری، تهدید و گزافه‌گویی خودستایانه رژیم آمریکا صرفاً یک اعتیاد نیست، بلکه مردم را می کشد.

وی در مورد قطع کمک مالی آمریکا به سازمان جهانی بهداشت افزود: همچون «فشار حداکثری» علیه ایران، قطع شرمسار بودجه سازمان جهانی بهداشت در میانه بیماری همه‌گیری، سبب بدنامی خواهد شد.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از تصمیم آمریکا عمیقاً ابراز تًسف و تصریح کرد که این حرکت در حالی که به تلاش آنها بیش از گذشته برای مهار و تسکین همه‌گیری کرونا نیاز است، هیچ توجیهی ندارد.

«جوسپ بورل» با انتشار پیامی در توئیتر تصریح کرد که تنها از طریق تجمیع نیروها می توان از این بحران که هیچ مرزی را نمی‌شناسد عبور کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha