۹۴۰ هزار ماسک در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تولید شد

بوشهر-ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: تاکنون ۹۴۰ هزار عدد ماسک در بیش از ۵۰ کارگاه‌ فنی و حرفه‌ای این استان جهت استفاده کادر درمان و عموم مردم تولید شده است.

عبدالمجید دراهکی روز سه‌شنبه در این رابطه  افزود: در راستای حفظ سلامت مردم و پیشگیری از ویروس کرونا از سوی بانوان مهارت آموخته و مربیان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای روزانه تعداد ۳۲ هزار عدد ماسک در کارگاه خیاطی آموزشگاه‌های آزاد فنی وحرفه‌ای شهرستان‌های بوشهر، کنگان، دشتستان، دیر، گناوه، تنگستان، جم، دشتی و دیلم آماده و پس از استریل شدن در اختیار مراکز درمانی و داروخانه های شبانه روزی قرار میگیرد.

وی از تولید ۱۰ هزار و ۴۰۰ دست لباس ایزوله و گان بیمارستانی در بخش دولتی و خصوصی آموزش فنی و حرفه ای  استان بوشهر خبر داد و افزود: درتولید این ملزومات بهداشتی ۶۳۵ نفر از مربیان،کارآموزان و نیروهای جهادی در سطح استان بوشهر مشارکت داشته اند.

دراهکی با بیان اینکه ۳۳ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای بخش دولتی را در این امر خداپسندانه همراهی می کنند، اظهار کرد: تولید بیش از ۵۰ هزار و ۸۰۰ جفت دستکش یکبار مصرف از دیگر خدمات آموزش فنی و حرفه ای در راستای مقابله با شیوع بیماری کرنا بوده است.

وی با اشاره به پخت روزانه ۶۰۰ دست غذا برای حافظان سلامت در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان گناوه گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بیش از ۲۰۰ دستگاه چرخ خیاطی، پنج دستگاه اتوکلاو و ۱۵۰ دستگاه اتو از تجهیزات کارگاه‌های آموزشی را در این راه بکار بسته و تا زمان نیاز جامعه به خدمت رسانی در این مسیر گام خواهد برداشت.

دراهکی اضافه کرد: با توجه به تعطیلی کارگاه‌ها و آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای به علت شیوع ویروس کرونا با تولید محتوای آموزشی اقداماتی در راستای ادامه فعالیت این مرکز از طریق مجازی انجام شده و به زودی حرفه هایی که قابلیت اجرای مجازی داشته باشند به صورت برخط اجرا می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha