۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 929
کد خبر: 83750258
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سر درِ خانه تاریخی علوی تبریز مرمت و ساماندهی می‌شود

۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۵۴
کد خبر: 83750258
سر درِ خانه تاریخی علوی تبریز مرمت و ساماندهی می‌شود

تبریز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از مرمت و ساماندهی سر درِ «خانه علوی» تبریز با ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این اداره کل،  احمد حمزه زاده با اعلام این خبر، گفت: همواره ورودی یک فضای ساخته شده معماری، نقش بسیار تعیین‌ کننده‌ای به منزله عنصر دعوت‌کننده ایفا می‌کند، به همین سبب دروازه‌ها و سردرهای بناهای مهم شهری همواره از معماری خاص و جالب توجهی برخوردار بوده‌اند.

وی با بیان اینکه، اغلب ابنیه‌ تاریخی تبریز نیز دارای سردرهای زیبا و منحصربه‌فرد هستند که حفاظت از آن‌ها در اولویت عملیات مرمتی این اداره کل قرارگرفته، ادامه داد: خانه علوی تبریز یکی از خانه‌های زیبا با معماری دوره قاجار است که با کاربری موزه زنده سفال همه‌ساله پذیرای علاقه‌مندان به این رشته هنری و گردشگران بوده و از سردر با طرح ویژه‌ای برخوردار است که این اداره کل مرمت و ساماندهی این سر درب را در سال جاری اجرا خواهد کرد.

حمزه زاده عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح، علاوه بر احداث سردر ورودی، اقداماتی نظیر نماسازی با آجر سنتی، اصلاح عایق رطوبتی پشت‌بام و تهیه و نصب درب و پنجره‌ها نیز انجام خواهد شد.

خانه علوی تبریز توسط خانواده صرافلار در کوچه ای به همین نام بنا نهاده شده و قدمت آن به دوره قاجار برمی گردد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha