بیش از هزار بسته بهداشتی بین جانبازان شیمیایی روستای زرده دالاهو توزیع شد

قصرشیرین- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان دالاهو گفت: یک هزار و ۲۰۰ بسته شامل اقلام بهداشتی بین جانبازان شیمیایی روستای زرده این شهرستان به منظور مقابله با بیماری ویروسی کرونا توزیع شد.

دکتر غلامرضا عزیزی روز سه شنبه به نقل از دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: این اقلام شامل ماسک و دستکش است که در روستای زرده با توجه به آسیب های وارده در بمباران شیمیایی جنگ تحمیلی برای مقابله با بیماری ویروسی کرونا توزیع شد.

وی همچنین با اشاره به انجام اقدام پیشگیرانه برای مقابله با بیماری کرونا، گفت: اطلاع رسانی گسترده با نصب بنر، توزیع دفترک و ارسال پیام های بهداشتی و آموزشی در فضای مجازی در خصوص نحوه انتقال وپیشگیری از بیماری کرونا در سطح شهرها و روستاهای تحت پوشش  انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دالاهو گفت: تشکیل جلسات آموزشی با اصناف مختلف، کارکنان ادارات، امامان جمعه و جماعات و راه اندازی مرکز ۱۶ ساعته مراقبت بیماران حاد تنفسی شهرستان از دیگر اقدام ها در راستای مقابله با کرونا است.

عزیزی ادامه داد: از دیگر اقدام های انجام شده استقرار اکیپ تب سنجی از مسافران  در ورودی شهرها باهمکاری ادارات دیگر، غربالگری جمعیت تحت پوشش در مرحله اول و شروع غربالگری مرحله دوم به منظور پایش کرونا و توزیع ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی دست  در بین کارکنان است.

او همچنین از اجرای ضدعفونی اماکن عمومی، وسایل حمل ونقل عمومی،  استفاده از ظرفیت سادات وبزرگان منطقه در جهت کنترل هرچه بهتر وجلوگیری از انتشار بیماری و برگزاری جلسات بصورت ویدیو کنفرانس به منظور جلوگیری از تجمع پرسنل و آماده سازی نقاهتگاه جهت بیماران بهبود یافته خبرداد.

دالاهو در غرب کرمانشاه  بیش از ۴۵ هزار تن جمعیت دارد.

روستای زرده در منطقه ریجاب و در دامنه ارتفاعات دالاهو و در ۴۰ کیلومتری شهر کرندغرب و در ۱۴۰ کیلومتری غرب شهر کرمانشاه واقع شده و براساس آمارها اکنون یک هزار و ۵۰۰ تن جمعیت دارد که به گفته اهالی حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز از این روستا مهاجرت کرده اند.
۳۱ تیرماه سال ۱۳۶۷ قبل از آتش بس بود که چندین فروند جنگنده عراقی از آسمان روستای زرده، بمب‌های شیمیایی را به روی مردم فرو ریختند، جنایتی هولناک که هنوز هم چشمان اهالی آن از این حادثه سرخ است و در نتیجه آن ۲۷۵ تن شهید و صدها تن جانباز و مصدوم شدند.