خیرین ۶۴ میلیاردریال به بیمارستان‌های سیرجان کمک کردند

کرمان - ایرنا - به گفته معاون دانشکده علوم پزشکی سیرجان خیرین این شهرستان با هکاری شرکت های صنعتی معدنی گل گهر ۶۴میلیاردریال با استفاده از فرصت فضای مجازی و در قالب یک پویش مردمی برای تهیه برخی تجهیزات و نیازهای بهداشتی دو بیمارستان امام رضا و شهید غرضی سیرجان اهدا کردند.

موسی نصرالله پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ۱۶ دستگاه ونیلاتور یا تنفس مصنوعی ، ۱۵ دستگاه مانیتورینگ قلبی و علائم حیاتی و دو دستگاه الکترو شوک از محل کمک ۶۴  میلیارد ریال طرح پویش خیرین و شرکت های صنعتی و معدنی گل گهربرای بیمارستان های سیرجان خریداری و نصب شد.

 نرگس جهانگیری رئیس بیمارستان امام رضا سیرجان گفت : کمبودهای این بیمارستان تا قبل از شیوع بیماری کرونا و کمبود تخت های آی سی یو موجب می شد در خیلی از مواقع ما بیمارانی را به مرکز استان اعزام کنیم که مشکلاتی را برای بیماران و خطرات خاص خود را داشت و با این اقدام پویش خیرین کمبودهای تخت آی سی یو و نبود برخی امکانات درمانی رفع شد.

 محمد صالحی متولی پویش خیرین سیرجان نیز هم گفت : واقعا مردم پای کار آمدند و خیرین حماسه آفریدند و تاکنون مالغ زیادی جمع اوری شده و برای خرید نیازهای بیمارستانی به دانشکده علوم پزشکی سیرجان اختصاص یافت.

به گفته نصرالله پور با  این میزان کمک که با استفاده از فرصت فضای مجازی و جلب اعتماد مردم و خیرین صورت پذیرفت تخت های آی سی یو در دو بیمارستان امام رضا و غرضی  سیرجان از ۱۴ تخت به ۳۵ تخت آی سی یو افزایش یافت.

سیرجان در ۱۷۵کسبومتری جنوب غرب کرمان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha