۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۴۴
کد خبر: 83745861
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درآمد گمرکات استان کرمانشاه ۱۴۹ درصد افزایش یافت

۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۴۴
کد خبر: 83745861
درآمد گمرکات استان کرمانشاه ۱۴۹ درصد افزایش یافت

کرمانشاه- ایرنا- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: گمرکات استان سال گذشته ۷۵۰ میلیارد و ۶۸۷ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۵۹۱ ریال درآمد داشتند که کسب این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۱۴۹ درصد افزایش داشته است.

خلیل حیدری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، از رشد ۹۹ درصدی واردات در سال ۹۸ از طریق گمرکات استان کرمانشاه خبر داد و افزود: در سال گذشته ۷۳ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۷۲۶ دلار به وزن ۳۳ هزار و ۲۵۷ تن در سال گذشته از طریق گمرکات استان وارد کشور شد.

او با تاکید بر اینکه در مجموع کالاهای وارداتی به استان از ۱۹ کشور وارد می‌‏شود، تصریح کرد: کشور عراق با ۴۲ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۲۰۴ دلار کالا به وزن ۲۴ هزار و ۹۴۶ تُن جایگاه اول را در بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

حیدری ادامه داد: در مدت یاده شده کشور چین با ۱۰ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۸۰۷ دلار کالا به وزن یک هزار و ۴۲۴ تن و کشور کره جنوبی با ۶ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۷۱۶ دلار کالا به وزن ۲۸۴ تن در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه بیشتر کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان را آلیاژهای آلومینیوم کارنشده، جعبه فرمان برای سواری سواری کاری وانت و تراکتور کشاورزی، تلمبه های گریز از مرکز برای مایعات و تایربادی نو از کائوچو برای اتوبوس و باری اعلام کرد.

وی، همچنین آلومینیوم به صورت کار نشده غیرممزوج، ماشین برای بالانس کردن قطعات مکانیکی، ماشین آلات و دستگاه های تهیه لبنیات، اجزا و قطعات ماشین آلات و دستگاه‌ها برای کارکردن روی خمیر کاغذ یا مقوا، مخلوط هیدروکربورهای بودار، ماشین‌ها برای مخلوط کردن، ورزدادن، خرد کردن و سائیدن را از دیگر اقلام وارداتی به استان ذکر کرد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.

سرخط اخبار استان‌ها