۲۱ فروردین ۱۳۹۹، ۲۳:۵۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83745041
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نگرانی زندانیان سیاسی بحرینی از شیوع کرونا در سلول‌های زندان

تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه گزارش داد: زندانیان سیاسی بحرینی که به آن‌ها اجازه مرخصی داده نشده، نگران شیوع کرونا در سلول‌های خود هستند.

به گزارش رویترز، "عبدالله حبیب سوار" فعال سیاسی، یکی از این زندانیان سیاسی بحرینی است که در سلولی به همراه ۱۴ تن دیگر از هم‌بندان خود محبوس است.

وی به رویترز گفته است: شلوغی سلول های زندانیان عقیدتی و سیاسی موجب نگرانی آن‌ها از احتمال شیوع کرونا شده است و از این موضوع می ترسند.

بر اساس این گزارش، این زندانیان در زندان جوّ منامه در سلول هایی که ظرفیت خواب هشت نفر را دارد و مخصوص زندانیان امنیتی است، نگهداری می شوند.

این گزارش می افزاید: بحرین نیز مانند دیگر کشورهای خاورمیانه به دلیل شیوع کرونا، زندانیانی را که در معرض خطر قرار داشتند آزاد کرد؛ اما محکومان امنیتی جزو یکهزار و ۵۰۰ زندانی که مقام های این کشور آزاد کردند، نبودند.

این درحالی است که گروه های مدافع حقوق بشر از جمله سازمان عفو بین الملل هفته گذشته از مقام های بحرینی درخواست کردند تا کسانی را که به دلیل بیان آرا و عقایدشان زندانی شدند را آزاد کنند.

در ادامه گزارش رویترز آمده است: گروه های مدافع حقوق بشر به صورت ویژه نسبت به سلامت زندانیان سیاسی مسن و بیمار در بحرین از جمله «حسن مشیمع» و «عبدالهادی الخواجه» ابراز نگرانی کردند.

در همین پیوند، احمد الوداعی مدیر مرکز حقوق بشر بحرین در لندن گفت: اگر ویروس کرونا در زندان های پرازدحام بحرین شیوع پیدا کند، عواقب فاجعه‌باری خواهد داشت.

"علی حسین الحاج" از زندانیان بحرینی از طریق تماس تلفنی به رویترز گفت: مسؤولان زندان اجازه ملاقات به خانواده زندانیان را برای پیشگیری از شیوع کرونا نمی دهند و این در حالی است که نگهبانان زندان و مسؤولان زندان نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر انقلاب بحرین و از علمای این کشور روز جمعه گذشته در بیانیه‌ای با اشاره به شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، آزادی زندانیان سیاسی این کشور را خواستار شد.  

وی با اشاره به ابتلای شمار زیادی از مردم جهان به ویروس کرونا و فوت شماری دیگر بر اثر ابتلا به این ویروس، آزادی هزاران زندانی را ضروری دانست و از آن به عنوان اقدام انسانی، عاطفی و وجدانی نام بُرد.  

رهبر شیعیان بحرین همچنین به مقامات آل خلیفه هشدار داد که ورود ویروس کرونا به زندان‌های این کشور هرج و مرج امنیتی را به دنبال خواهد داشت و در صورت وقوع آن، عقل و زور قدرت مقابله با عواطف جوشان و خشمگین ناشی از شیوع کرونا در زندان‌ها را نخواهد داشت.  

شماری از علمای بحرین روز شنبه گذشته با حمایت از بیانیه آیت الله شیخ عیسی قاسم، آزادی زندانیان سیاسی از زندان‌های این کشور پیش از وقوع اتفاق‌های ناگوار را خواستار شدند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha