امکان افزایش ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در جامعه به ۶۰ درصد

تهران- ایرنا- رییس کل بیمه مرکزی گفت: آگاه سازی مردم از ظرفیت‌های بیمه نامه زندگی می‌تواند رشد ضریب نفوذ این رشته را از ۱۵ درصد کنونی به ۶۰ درصد افزایش دهد.

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی افزود: توسعه رشته بیمه های زندگی و سرمایه گذاری نیاز بزرگ مردم ایران است که علاوه بر افزایش سطح رفاه و امنیت آنان در بزرگترشدن اقتصاد کشور نیز نقش مهمی را ایفا می کند.

وی اضافه کرد: عملکرد کارآمد و حفظ منافع بیمه گذاران و سرمایه گذاری هوشمندانه می تواند سهم شرکت های بیمه از بازار صنعت بیمه را تضمین کند.

رییس کل بیمه مرکزی به اهمیت اطمینان بخشی و ایجاد فضای روانی امن در جامعه نسبت به ضرورت افزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی در کشور تاکید کرد و ادامه داد: حفظ اشتغال موجود و تلاش برای ورود نیروهای جوان، مبتکر و مسلط به علم روز از برنامه های جدی صنعت بیمه به شمار می رود که تمامی شرکت های بیمه باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

سلیمانی با اشاره به زوایای گوناگون پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب، صنعت بیمه را از مخاطبان جدی استراتژی "جهش تولید" ارزیابی کرد و اظهارداشت: توسعه بیمه های زندگی زمینه ساز حضور گسترده و قدرتمند صنعت بیمه در بازار سرمایه گذاری است که علاوه بر حفظ فضای آرامش برای تولید در توسعه اشتغال نیز تاثیر قابل توجهی را به جا خواهد گذشت.

وی اضافه کرد: ضریب نفوذ بیمه در ایران در سال ۹۸ به ۲.۵ درصد رسیده است که باید افزایش یابد.

سلیمانی گفت: آگاه سازی مردم از ظرفیت های بیمه نامه زندگی می تواند رشد ضریب نفوذ این رشته را از ۱۵ درصد کنونی تا میزان ۶۰ درصد افزایش دهد.

وی از اشتغال ۲۸ هزار نیروی مستقیم در زمینه های گوناگون رشته بیمه های زندگی به عنوان یک فرصت بزرگ اشتغال در کشور نام برد و افزود: با حرکت جهشی در این رشته می توانیم ضریب اشتغال زایی و همچنین ضریب نفوذ بیمه در کشور را همزمان افزایش دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =