۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۵۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83742274
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش غیرقانونی قیمت شن و ماسه در خراسان شمالی

۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۵۹
کد خبر: 83742274
افزایش غیرقانونی قیمت شن و ماسه در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: افزایش قیمت شن و ماسه در این استان، غیرقانونی و بدون هماهنگی کمیته تنظیم بازار صورت گرفته است.

علی اصغر رضازاده روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انجمن شن و ماسه و همچنین تولید بتن آماده، به صورت خودسرانه، اقدام به افزایش بیش از ۴۰ درصدی قیمت شن و ماسه و بتن آماده کرده و قیمت هر تن شن و ماسه را از ۲۱۰ هزار ریال به حدود ۳۰۰ هزار ریال افزایش داده اند.

وی با تاکید بر اینکه قیمت تعیین شده انجمن شن و ماسه برای این کالا، مورد تایید کارگروه تنظیم بازار استان نیست،  افزود: بر اساس بخشنامه ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هیچ افزایش قیمتی بدون هماهنگی و مصوبه کمیته تنظیم بازار، پذیرفته نیست.

وی اظهار داشت: واحدهای شن و ماسه مدعی هستند که قیمت تمام شده تولید بالا رفته است، هزینه های کارگری، لوازم یدکی ماشین آلات و لاستیک ها افزایش یافته است از این رو باید قیمت شن و ماسه هم افزایش یابد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: این موارد امروز در نشستی با حضور واحدهای شن و ماسه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با تجزیه قیمت و بررسی هزینه ها، قیمت کارشناسی شده تعیین شود.

حدود ۵۰ واحد شن و ماسه و بتن آماده در خراسان شمالی فعال است.

میزان ذخیره قطعی معادن خراسان شمالی یک میلیارد و ۵۸ میلیون تن و میزان ذخیره استخراج اسمی معادن ۱۱ میلیون و ۵۰۰هزار تن است.

سالانه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تن ماده معدنی از معادن خراسان شمالی استخراج می شود.

میزان سرمایه گذاری توسط معدنکاران استان هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال است.  

در کشور ۶۸ ماده معدنی وجود دارد که خراسان شمالی ۲۸ نوع آن را دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha