۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۲۱
کد خبرنگار: 1781
کد خبر: 83740020
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۳هکتار از زمین های ملی در هرمزگان رفع تصرف شد

۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۲۱
کد خبر: 83740020
۱۳هکتار از زمین های ملی در هرمزگان رفع تصرف شد

بندرعباس-ایرنا-۱۳هکتار از زمین های ملی در منطقه کلمتلی هرمزگان با ارزش ۷میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال توسط حافظان منابع طبیعی استان رفع تصرف شد.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری بندرعباس روز سه شنبه گفت: تیم حفاظت پاسگاه این اداره از ادامه فعالیت فرد متصرفی که بدون در نظر گرفتن اصل ۴۵ قانون اساسی ملی شدن جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور اقدام به تخلف کرده بود، جلوگیری کردند.

روح الله وفاکیش با اشاره به اینکه یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در ایام نوروز با پایش شبانه روزی، اجازه تصرف زمین های ملی به فرصت طلبان را نخواهد داد افزود: همچنین در ایام نوروز امسال از تصرف دوهزار و ۴۳۱ مترمربع زمین های ملی در منطقه قلات بالا به ارزش ۱۲۰میلیون ریال جلوگیری شد.

وی بیان کرد: به منظور تدابیر اجرایی حفاظتی، طرح ویژه گشت و مراقبت از عرصه های ملی استان با رویکرد پیشگیرانه به مرحله اجرا درآمده و عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی با تمام امکانات و تجهیزات در این ایام به گشت زنی پرداخته و با هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه های ملی برخورد قانونی خواهند داشت.

این مسوول، از عموم مردم خواست تا با رعایت اصول حفظ و نگهداری منابع طبیعی، از آسیب رساندن به درختان، جنگل ها، مراتع و دیگر عناصر طبیعت و آلوده کردن محیط زیست خودداری کنند.

رییس منابع طبیعی بندرعباس اظهار کرد: همچنین اهالی هر منطقه در استان ضمن پاسداشت طبیعت و پرهیز از آلودگی و تخریب عرصه های طبیعی، در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی زمین های ملی، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

از مساحت هفت میلیون و۲۰۰ هزار هکتاری استان هرمزگان، شش میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار جزو عرصه‌های منابع طبیعی است که یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع و یک میلیون و ۵۶۵ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha