۱۷ فروردین ۱۳۹۹، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 83738649
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ۳۴ طرح نیمه‌تمام در بخش صنایع تبدیلی دارد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه طرحهای بخش کشاورزی در سالهای اخیر گفت: این استان ۳۴ طرح نیمه‌تمام در بخش صنایع و تکمیلی دارد.

ذبیح‌الله غریب شامگاه شنبه در نخستین ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: این تعداد طرح نیمه‌تمام در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی ظرفیت فرآوری ۱۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی را دارا است.

وی افزود: اجرای این طرح‌ها می‌تواند وضعیت اقتصاد و اشتغال حوزه کشاورزی استان را متحول کند.

غریب تصریح کرد: طرح‌های پیشنهادی جهاد کشاورزی استان برای تحقق جهش تولید بر مبنای توسعه شبکه‌های نوین آبیاری و تامین و انتقال آب است.

وی یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی بنا دارد علاوه بر ارتقای تولید دانه‌های روغنی، گوشت و شکر، ضریب خودکفایی محصولات کشاورزی در کشور را از ۸۱ به ۸۴ درصد در سال‌جاری افزایش دهد.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

غریب گفت: اجرای ۱۴ طرح تامین و انتقال آب ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد نیازمند تامین اعتبار است.

به گزارش ایرنا، ۱۰۵ طرح اقتصادی مرتبط با جهش تولید از سوی دستگاه‌های اجرایی دولتی چهارمحال و بختیاری با نیاز اعتباری ۷۰ هزار میلیارد ریال برای اجرا در سال‌جاری جمع‌بندی و پیشنهاد شد.

با اجرای این طرح‌ها با محوریت جهش تولید زمینه اشتغال مستقیم ۳۴ هزار نفر و تثبیت شغل ۲۱ هزار در چهارمحال و بختیاری فراهم می‌شود.

سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به نام "جهش تولید نامگذاری شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای۶۶ بهره‌برداری بخش کشاورزی است که سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات دامی، زراعی، باغی و شیلات در استان تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha