برگزاری کلاس‌های جبرانی دانش‌آموزان با ارزیابی معلمان انجام می‌شود

تهران- ایرنا- هر چند آموزش و پرورش بارها اعلام کرده در خصوص تعطیلی مدارس تابع تصمیم وزارت بهداشت است و هنوز زمان بازگشایی مدارس اعلام نشده، اما به گفته معاون آموزش ابتدایی این وزارتخانه، پس از مقابله با کرونا، زمان ادامه سال تحصیلی یا برگزاری کلاس‌های جبرانی با ارزیابی معلمان از وضعیت آموزشی دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور برای مقابله با ویروس کرونا از اوایل اسفند ماه تا پایان سال ۹۸ تعطیل شدند و هنوز هم مشخص نیست که این تعطیلی ها تا چه زمانی ادامه پیدا کند.

هرچند این تعطیلی‌ها فرصت آموزش حجم بسیاری از مطالب را از دانش آموزان می گیرد، اما سلامت فرزندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

با توجه به اینکه بهترین راه حل قطع زنجیره انسانی انتقال ویروس کرونا (کووید ۱۹ ) قرنطینه خودخواسته در منزل اعلام شده، از این‌رو آموزش و پرورش آموزش‌های مکمل را از طریق شبکه آموزش در راستای استمرار فعالیت‌های یادگیری از همان هفته های ابتدایی تعطیلی مدارس آغاز کرد.

همچنین از تمام معلمان در سطح کشور خواسته شده تا از طریق کانال‌های معتبر و مطمئن و سایت مدارس، برنامه‌های درسی و آموزش‌های لازم را در اختیار دانش‌آموزان کلاس خود قرار دهند.

در واقع آموزش از راه دور فرصتی است که به واسطه تلویزیون و شبکه های اجتماعی می تواند عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان را جبران کند.

همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه وزارت بهداشت مبنی بر قرنطینه در خانه و به حداقل رساندن رفت‌وآمدها برای حفظ سلامتی افراد، وزارت آموزش و پرورش اقدام به راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی شاد کرد تا مربیان پیش دبستانی، آموزگاران و دبیران بتوانند از طریق کلاس‌های مجازی، نوآموزان، دانش‌آموزان و هنرآموزان را در سراسر کشور آموزش دهند.

وزارت آموزش و پرورش در این اقدام  سعی کرد با ایجاد یک رابط کاربری نرم افزاری به نام بات ارتباط بین سامانه سناد که پایگاه داده اطلاعات مدارس، دانش آموزان، کلاس‌ها و معلمان است با پیام رسان‌های داخلی را فراهم سازد و آموزش‌ها در فضای مجازی را ساماندهی کند.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش اظهار داشت: معلمان در اقصی نقاط کشور برای آموزش دانش آموزان در این شرایط بحرانی تلاش کرده اند، از این رو پس از اعلام زمان بازگشایی مدارس توسط ستاد مبارزه ملی با کرونا، تصمیم بازگشایی مدارس را به ارزیابی معلمان واگذار می کنیم. آنها می توانند پس از ارزیابی از وضعیت آموزشی دانش آموزان اعلام کنند که دانش آموزان به آموزش بیشتر نیازمند هستند یا خیر.

به گفته وی، آموزش مجازی یکی از راهکار هایی است که در شرایط بحرانی شیوع کرونا همه کشورهای دنیا از آن استفاده می کنند.

حکیم زاده افزود: بی شک با توجه به اهمیت موضوع تربیت، هیچ کدام از راهکارهای آموزش از راه دور نمی تواند جایگزین فضای مدرسه و معلم شود، اما در وضعیت اضطراری مانند بحران شیوع ویروس کرونا می توان به عنوان یک راهکار مکمل برای آموزش از آموزش مجازی بهره مند شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت ایجاد محیط امن برای دانش آموزان عنوان کرد: در حال حاضر نکته حائز اهمیت این است که دانش آموزان در محیطی ایمن آموزش های لازم را دریافت کنند، از این رو آموزش مجازی توانسته زمان تداوم و ارتباط میان ارکان مدرسه و خانواده را به صورت هدفمند برقرار کند.

حکیم زاده ضمن قدردانی از زحمات معلمان در اقصی نقاط کشور برای آموزش مجازی دانش آموزان یادآور شد: با توجه به استقبال و اشتیاق معلمان از آموزش مجازی و همچنین کمک رسانی به آموزش در شبکه های تلویزیونی، فضای امنی از نظر یادگیری محتوا برای دانش آموزان مهیا شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha