۳۶۲ نفر در شاهرود به ویروس کرونا مبتلا شدند

۱۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۳۲
کد خبر: 83733066
۳۶۲ نفر در شاهرود به ویروس کرونا مبتلا شدند

شاهرود- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۶۲ نفر به این ویروس مبتلا شدند، افزود: تعداد ۲۸۹ تن معادل ۸۰ درصد از این مبتلایان بهبود یافته و از مرکز درمانی مرخص شدند.

رضا چمن روز دوشنبه اعلام کرد: در طرح بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا تاکنون ۲۱۵ هزار تن از جمعیت زیر پوشش این دانشگاه مورد غربال و ارزیابی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون  ۸۵ درصد از کسانی که اطلاعات سامانه salamat.gov.ir را تکمیل کردند، پیگیری فعال شدند، ابراز داشت: براساس برنامه ابتکاری این دانشگاه بیش از ۱۲ هزار تماس اطرافیان موارد مشکوک و مبتلای قطعی مورد پیگیری و رصد فعال قرار گرفت.

چمن ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد موارد بیمارستانی در زمان ترخیص، خود و حداقل یکی از اعضای خانواده آنان آموزش های لازم را  دیده و تجهیزات حفاظت فردی در اختیار آنان قرار گرفته و تا ۱۴روز بعد از ترخیص تحت پیگیری قرار خواهند گرفت.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، تصریح کرد: درصورت بی توجهی شهروندان به توصیه های پزشکی کنترل این ویروس تا شهریور ماه طول خواهد کشید.

 تعطیلی آرایشگاه‌ها، واحدهای صنفی غیر ضروری و محدودیت‌های ترافیکی در این شهر از هفته گذشته اجرا شده است.

بر اساس آخرین اطلاعات رسیده به ایرنا در شامگاه شنبه نهم فروردین، تعداد کل مبتلایان کرونا در استان سمنان به ۷۵۹ تن رسیده است و ۱۹۷ تن نیز در مراکز درمانی استان بستری هستند.

تا روز نهم فروردین ۸۴ تن بدلیل ابتلا به کرونا در استان سمنان فوت کرده‌اند که در این بین ۲۴ فوتی برای سال ۹۹ بوده است.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تا ظهر امروز ۴۱ هزار و ۴۹۵ تن در کشور مبتلا به این ویروس شده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۵۷ تن فوت و ۱۳ هزار و ۹۱۱ تن بهبود یافتند.

تاکنون ۷۲۳ هزار و ۴۱۳ تن در دنیا به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۵۱ هزار و ۸۰۹ تن بهبود یافتند، این ویروس از ۲۰۵ کشور جهان در ۱۹۹ کشور منتشر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha