دارنده نقره جهان و المپیک: درخانه بمانیم

تهران- ایرنا- دارنده نشان نقره جهان و المپیک که این روزها به دلیل شیوع کرونا ویروس در منزل به سر می برد، گفت: ما در قبال جامعه خود نیز مسوولیت داریم و نباید با بیرون آمدن از خانه سلامتی دیگران را نیز به خطر بیاندازیم.

«صادق گودرزی» روز یکشنبه در این باره افزود:  پیش تر در یک باشگاه در شهر تهران تمرین می دادیم و چند کشتی گیر ما نیز در تیم های ملی رده های سنی پایه حضور داشته اند، اما به دلیل شیوع کرونا هیچ فعالیت ورزشی برگزار نمی شود.

وی تعویق بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را فرصت مناسب برای حضور موفق تر در این آوردگاه عنوان کرد و گفت: این اتفاق برای ما خوب است زیرا جوانان کشتی گیری هستند  که نیاز بود حداقل به آن ها یک سال فرصت داد تا خود را آماده کنند ... از سوی دیگر دست کادر فنی در انتخاب نفرات و برنامه ریزی های فنی بازتر می شود و همچنین فرصت بیشتری در اختیار حسن یزدانی و علیرضا کریمی قرار می گیرد تا پس از آسیب دیدگی به مرز آمادگی کامل برسند.

دارنده مدال نقره المپیک افزود: در کشتی فرنگی هم دست محمد بنا بازتر می شود و این زمان به آن ها فرصت می دهد تا بهتر کار کنند. در کل نفرات ما شایستگی کسب مدال طلای المپیک را دارند، اما این مهم به فرصت کافی نیاز داشت که تعویق یکساله المپیک عرصه را برای کسب افتخارات بیشتر به آن ها می دهد.

گودرزی درباره تفاوت بازی های المپیک با سایر رقابت ها می گوید: تا قبل از کسب مدال در المپیک، سه سال پشت سر هم مدال جهانی گرفته بودم اما فضای المپیک با مسابقات جهانی متفاوت است. ورزشکاری در این بازی ها موفق تر است که بتواند خود را از لحاظ روانی به آن سطحی برساند که فضای المپیک آن را نگیرد و بتواند مسیر خود را راحت طی کند و به مدال برسد.

وی ادامه داد: المپیک جای کشتی گیرانی است که بحث آمادگی جسمانی و فنی را به بهترین نحو، به صورت اصولی و با علمی ترین مراحل طی کنند و این مورد را در المپیک ها شاهد هستیم که همه ورزشکاران جهان با آمادگی بالا در این بازی ها حضور می یابند. اما همانطور که گفتم موضوع اصلی بحث روانی است که ورزشکار بتواند با خودش حل کند و واقعا فضای المپیک فضای متفاوتی است.

دارنده آزادکار نقره جهان اضافه کرد: اکنون پس از چند سال، وضعیت خوب شده است و یکسری جوان آمده اند و به تیم ملی اضافه شدند. برای داشتن  تیم قوی باید زنجیره صعود کشتی گیران از رده های پایه به رده ی بزرگسالان را کامل کنیم که تا حدودی این زنجیره وصل شده و روند کار به شکل خوبی پیش می رود و جوانانی امثال امیرحسین زارع، محمد نخودی آینده خوبی دارند و می توانند به کشتی کمک کنند و بدنه کشتی ما بعد از المپیک با حضور این جوانان تقویت می شود.

گودرزی در مورد نتیجه گرفتن کشتی ما در برخی موارد تصریح کرد: همیشه کشتی ما همین طور بوده که سه چهار سال خوب بودیم و چند سال افت می کردیم. به نظرم کار ما دیمی و محصول مان هم دیمی است و همه این ها به باشگاه ها و کاری که مربیان سازنده انجام می دهد، باز می گردد که در بعضی از سال ها شاهد کشتی گیران خوبی هستیم. بطور مثال در یک دوره امثال اکبر فلاح، علیرضا حیدری و علی دبیر بوده اند که افتخارآفرینی کرده اند و چند سال کشتی افت کرده و چند سال بعد حسن یزدانی، مهدی تقوی رضا یزدانی خوش درخشیدند و چند سال دوباره افت کردیم.

وی این را هم گفت: این موضوع باید از نظر علمی و از نظر پژوهشی پیگیری شود که مشکل از کجاست.

دارنده ۲ مدال نقره و یک برنز جهان  اینکه چرا در برخی اوزان با خلاء کشتی گیران درجه یک مواجه هستیم، توضیح می دهد: اگر بخواهیم در وزنی موفق باشیم نیاز به پشتوانه سازی است و باید حداقل در یک وزن هشت کشتی گیر در اختیار داشته باشیم که در دل هم رقابت کنند و از این بین می توانیم نفر مدال دار جهانی را پیدا کنیم. اگر یک نفر بدون هیچ خطری عضو تیم ملی شود و هیچ فشاری به او نیاید نمی تواند در مسابقات جهانی هم خوب کشتی بگیرد و یکی از راهکارهای مهم این است که باید در هر وزن حریف تراشی کنیم.

گودرزی افزود: در حال حاضر رقابت در وزن ۸۶ زیاد است و در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز رقابت در حال شکل گرفتن است. باید برای سایر اوزان نیز فکر چاره ای باشیم، استعدادیابی کنیم و چند نفر از جوانان را هل بدهیم و جلو بیاوریم. بعنوان مثال کادر فنی این کار را در مورد میثم زارع انجام داده و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha