بیش از ۱۶ هزار تماس مردمی در سامانه کرونا کرمانشاه ثبت شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرگروه کنترل بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون تعداد ۱۶ هزار و ۵۰۰ مورد تماس با مرکز پاسخگویی تلفنی مردمی (۲۵۲۵) در ارتباط با بیماری کرونا ثبت شده است.

دکتر سارا شاه آبادی روز شنبه به ایرنا افزود: این سامانه از چهارم اسفند ماه سال ۹۸ در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه راه اندازی شد.

او گفت: مرکز پاسخگویی تلفنی مردمی باهدف هدایت و راهنمایی مردم در ارتباط با بیماری کرونا راه اندازی شده و سامانه ۲۵۲۵ از ساعت هشت صبح تا ساعت۲۴ آماده پاسخگویی به سوالات مردم است.

 شاه آبادی اضافه کرد: بیشتر تماس های مردم با این سامانه در رابطه با علائم  بیماری کرونا ست که بعد از ارزیابی‌های انجام شده ودر صورت تشخیص ،افراد به مراکز  ۱۶ ساعته ارجاع داده می‌شوند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن تست هشت نفر آمار مبتلایان این استان به ۲۰۷ نفر رسید که ۲۶ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز شنبه ( ۹ فروردین) در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون یک هزار و ۹۲ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۹۵۱ نفر از آنان ترخیص شده اند و اکنون ۱۱۵ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند.