۹ فروردین ۱۳۹۹،‏ ۹:۳۵
کد خبرنگار: 2520
کد خبر: 83729304
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هواتو دارم

تهران- ایرنا- کمپین هواتو دارم با گسترش شیوع کرونا در فضای اینستاگرام فعالیت خود را آغاز کرده است و یکی از خلاقانه‌ ترین پویش‌های مردمی به شمار می‌رود که در فضای‌مجازی و به موجب بسترسازی و تقویت فرهنگی و اقتصادی به وسیله گروهی جوان بااستعداد و مستقل تشکیل شده است.

«در خانه بمانید» شعاری نیست که برای تمام اعضای جامعه ما معنا داشته باشد. برای تو خونه موندن همه نوع بستری لازم است. ما در کمپین هواتودارم سعی می کنیم در حد توان بستر را فراهم کنیم. کمک به قشر ضعیف تر جامعه و ایجاد توان مالی برای تو قرنطینه موندن مهم ترین رویکرد ما در این پویش است. این نوشته دربرگیرنده اصلی ترین ایده شکل گیری کمپین هواتو دارم است که به تازگی در فضای اینستاگرام و در جهت حمایت از خانواده های بی بضاعت و ارتقای فرهنگی و اقتصادی مردم تشکیل شده است.

پریسا فتاحی یکی از ادمین های پیج هواتودارم در گفت و گو با پژوهشگر ایرنا درباره مهمترین اهداف کوتاه مدت این پیج چنین گفت: به طور کلی اهداف کوتاه مدت ما در این پویش به سه مرحله تقسیم می شوند: 

مرحله اول: ایجاد بستری برای تهیه بسته های مواد اولیه غذایی که کفاف یک ماه را بدهد و ارسال آن برای خانواده های هدف به سرعت محقق شود.

مرحله دوم: علاوه بر آموزش و فرهنگ سازی برای ما ایجاد حس همدلی میان افرادی که به ما رجوع می کنند بسیار اهمیت دارد. صحبت با مردم و صاحبان ملک برای صرف نظر کردن از گرفتن اجاره های ماهانه از جمله مهم ترین آنها به حساب می آید.

مرحله سوم: تهیه پک‌های بهداشتی برای خانوارها (این مرحله با توجه به اینکه خیلی از کمپین ها و ان جی او ها در حال انجامش هستن احتمالا نیاز به انجامش نخواهد بود)

وی درباره اهداف کلی پویش هواتودارم چنین گفت: پاسخ به نیاز مردم در حد توان و اندازه کمپین. شناختن دلایلی که برای خروج از منزل دارند و تلاش برای پاسخ مناسب دادن به آنها. به حداقل رساندن رفت و آمدها در سطح شهر برای جلوگیری از شیوع بیماری. ایجاد توان مالی میان خانواده های هدف برای تحمل فشار اقتصادی ناشی از تعطیلات مرتبط با کرونا.

فتاحی درباره تعریف خانواده هدف در شورای سیاست گذاری نیز اضافه کرد: اولویت نخست اون دسته از قشر ضعیف هستن که در صورت برطرف شدن نیاز مالی حداقلی اختیار این را دارند که برای بازه یک ماهه دست از کار بکشن و به بیرون از خونه نروند و همینطور به صورت کلی افرادی که نیاز به بسته های غذایی ما دارند. اولویت دوم آن دسته از قشر ضعیف هست که اختیار سر کار نرفتن را ندارند اما حداقل رفت و آمدشان را می توانند محدود به مسیر کارشون بکنند و با تهیه خرج غذا می توانند درآمدشان را صرف امن تر کردن خودشان در محل کار کنند.

او در پاسخ به سوال پژوهشگر ایرنا که چطور این افراد رو پیدا بکنیم، گفت: دسته اول: از طریق دوستان، آشنایان و خانواده و همچنین از طریق موسسات خیریه و گروه هایی که تجربه کار مشابهی در گذشته داشتند و همینطور گروه هایی که برای تهیه پک های بهداشتی همین الان در حال فعالیت هستند،  دوم: لیستی از افرادی که مطابق هدف ما هستند درست میکنیم. همچنین راه های ارتباطی خواهیم داشت که به صورت تلفنی و به صورت اینترنتی افراد درخواست کمک کنند.

این فعال اجتماعی در خصوص اینکه برنامه و طراحی شما برای گسترش حلقه سرمایه اجتماعی چیست، افزود: هنگام ثبت درخواست و همینطور توزیع بسته ها، یکی از اطلاعاتی که از افراد باید بگیریم شغل آنهاست و همینطور آشنایانی که دارند و ممکن است در ادامه روند کار بتوانند به صورت داوطلبانه یا با هزینه خیلی کمتر به ما کمک بکنند. این باید بخشی از پروتکل ثبت درخواست و توزیع ما باشد.

فتاحی در خاتمه درباره چگونگی تامین سرمایه نیز ابراز داشت: با استفاده از کمک های مالی مردمی، یا تهیه بسته ها توسط خود مردم و ارسالشان به ما برای توزیع این بسته ها. اگر هم ارتباطاتی داریم با کارخانه های مواد غذایی و دریافت کمک از آنها این هم خیلی خوبه که مطرح شود و همچنین ما داریم بررسی می کنیم که با هایپر و اسنپ مارکت هم چطور میشه همکاری کرد.

و کلام پایانی : هدف و ارزش نهایی ما هم این هست که به هر روش فکر شده و سازماندهی شده که در توان ما باشد و اختلالی ایجاد نکند کمک کنیم به نزولی شدن روند شیوع بیماری و قطع زنجیره کرونا که این البته هدف خیلی بزرگی است که ما در حد توانمون به سمتش پیش میریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =