۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 83726851
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح طلایه داران صلح و سازش موجب کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود

قزوین – ایرنا –رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: با اجرای طرح طلایه داران صلح و سازش یک انقلاب بزرگ در کاهش ورودی به دستگاه قضایی شکل خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز چهارشنبه در جلسه طرح طلایه داران صلح و سازش افزود: این طرح به خدمت رییس قوه قضاییه ارسال شد و مورد موافقت ایشان قرار گرفت تا به صورت آزمایشی به مدت چهارماه در سال ۹۹ اجرایی شود.

مقام ارشد قضایی استان گفت: اجرای آزمایشی این طرح یک افتخار بزرگ برای استان است و امیدواریم با تدبیر مسئولان و مدیران نتیجه بخش باشد تا بتوان آن را در سطح کشور نیز اجرا کرد.

وی گفت: چنانچه این طرح به خوبی در استان اجرا شود یک انقلاب در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی را شاهد خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی در خصوص طرح طلایه داران صلح و سازش، بیان کرد: با اجرای این طرح، مردم مشارکت بیشتری در حل و فصل اختلافات خود خواهند داشت و تمام نهادهای عمومی و دولتی نیز این طرح را به طور گسترده اجرا خواهند کرد.

وی افزود: همچنین افراد متخصص و معتمد از بخش‌های مختلف عهده دار اجرای این طرح هستند و حل اختلافات کوچک صنوف و بخش‌های مختلف به خود آنان سپرده می‌شود.

رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: طی این طرح با تشکیل گروه‌های پنج نفره همیاران صلح و سازش در ادارات، نهادها، اصناف، مساجد و... تلاش می‌کنیم هر اختلافی که مطرح می‌شود بر اساس موضوع به شورای همان نهاد ارجاع شود تا با ریش سفیدی و رویکرد سازش کارانه به صلح منجر گردد.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح بار عظیم مالی از دوش دولت برداشته می‌شود و دیگر نیازی به تامین نیروی انسانی، مکان و امکانات برای حل اختلافات به وجود آمده نخواهد بود و از ظرفیت‌های خود نهادها و ادارات در این زمینه استفاده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی افزود: امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کاهش کمی و کیفی ورودی‌ پرونده‌ها به دستگاه قضایی باشیم تا به این ترتیب مردم به خاطر برخی مشکلات کم اهمیت به دستگاه قضایی مراجعه نکنند و آنها را در داخل خود مجموعه حل و فصل نمایند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha