تحول در فرایند تعلیم و تربیت لازمه جهش تولید است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مدیریت هوشمند و تحول در فرایند تعلیم و تربیت ۲ بال مهم برای تحقق جهش تولید در زمینه علم و دانش است که این مهم وظیفه را بر دستگاه‌های آموزشی سنگین‌تر می‌کند.

محمدعلی واقعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تحول در شیوه‌ها و فرایندهای تعلیم و تربیت از مهمترین پیش فاکتورها در زمینه جهش تولید است که این اقدام باید به صورت کاملا علمی و کارشناسانه در محیط‌های آموزشی همگام با روش‌های نوین و همتراز با سند تحول بنیادین پیاده‌سازی شود.

وی گفت: جهش تولید انسان‌هایی کارآمد و با مهارت در تراز انقلاب را وارد خطه مدیریتی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خواهد کرد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی افزود: بر این اساس تربیت نسلی توانمند، انقلابی، خلاق و پیرو خط ولایت فقیه در نظام تعلیم و تربیت باید به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده سرمایه انسانی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تغییر ذائقه دانش‌آموز از حافظه‌محوری به مهارت محوری نخستین قدم در مسیر تحقق جهش تولید است اما این مهم جز با پیاد سازی روش‌های ترغیب علمی کارساز نیست.

واقعی افزود: آموزش و پرورش خراسان جنوبی در راستای فراهم‌سازی، کشف و پرورش استعدادها و قابلیت‌های نیروی انسانی توانمند رویکردهایی برای خود تعریف کرده تا بر اساس الگویی مشخص و به دور از سلیقه‌گرایی در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه جهش تولید علم و دانش استان گام‌های موثری بردارد.

وی گفت: قرار گرفتن در این مسیر نیازمند تداوم همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و از سویی خانواده‌ها است که امیدواریم بتوانیم جهش تولید را با تربیت نیروی انسانی موفق، کاردان و متخصص پیاده‌سازی کنیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹، سال جدید را «جهش تولید» نامگذاری و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید.

ایشان افزودند: البته لازمه تحقق این هدف برنامه‌ریزی است و بخش‌های مختلف مانند سازمان برنامه، مجلس و مرکز تحقیقات آن، قوه‌ قضائیه، مجموعه‌های دانش‌بنیان و گروههای پرشمار جوان، مبتکر و فعال باید در این برنامه‌ریزی‌ها شرکت کنند.

اخبار مرتبط