وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و کشور تفاهم‌نامه امضا کردند

تهران- ایرنا- تفاهم نامه همکاری بین وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش و وزارت کشور به مدت سه سال منعقد شد.

به گزارش روز سه شنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، این تفاهم‌نامه همکاری برای فراهم کردن موجبات تحقق اهداف و تسهیل انجام ماموریت‌های دو وزارتخانه آموزش و پرورش و کشور و با جلب همکاری‌های سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها در زمینه‌های مشترک به مدت سه سال منعقد شد.

براین اساس؛ موضوع این تفاهم‌نامه استفاده از ظرفیت‌ها؛ توانمندی‌ها و تشریک مساعی برای تسریع در دستیابی به اهداف و برنامه‌های مورد نظر در چارچوب این تفاهم‌نامه در سطح ستاد، سازمان‌ها و واحدهای تابعه است.

از اهداف تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور می‌توان به ارتقای تربیت عقلانی و رشد بینش دینی، سیاسی و اجتماعی دانش آموزان و اهتمام به جامعه پذیری برای تحکیم وحدت و همبستگی ملی، تقویت آموزش و پرورش مناطق مرزی، افزایش استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی و سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی، ارتقای سطح آموزش و آگاهی  و فرهنگ ایمنی و آماده سازی در خصوص مسئولیت‌های شهروندی و مقابله با پیامدهای ناشی از سوانح طبیعی اشاره کرد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، وزارت کشور متعهد شده است در برگزاری مستمر جلسات شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق کشور با حضور فعال روسای شوراها، تاکید برسیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای ایجاد و توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی، توجه به آموزش و پرورش دختران و زنان در روستاها، مناطق عشایری و استان‌های مرزی، توجه به اردوگاه های فرهنگی ورزشی، ورزشگاه‌ها و مراکز پرورشی و فضاهای بهداشتی، توقیت مشارکت نهادهای مردمی و دولتی با هدف همیاری با ادارات آموزش و پرورش، تقویت منابع مالی و آموزشی مناطق مرزی، هم‌افزایی استانداران در خصوص ریشه‌ کنی بی سوادی، هم‌افزایی در جهت گسترش برنامه‌ها و خدمات برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و...اهتمام داشته باشد.

همچنین تعهدات وزارت آموزش و پرورش در این تفاهم نامه شامل تلاش برای توسعه ورزش خانواده‌ها از طریق بهره‌مندی از فضاهای آموزشی و پرورشی و ورزشی، مشارکت فعال در زمینه سوادآموزی مشمولین اتباع خارجی، برگزاری دوره‌های تربیت سیاسی و کرسی‌های آزاد اندیشی دانش آموزی، برگزاری برنامه‌های آموزشی درباره حقوق شهروندی، تجهیز مدارس به امکانات و تجهیزات امداد و نجات از طریق ساز و کارهای مالی و اعتباری، بهره‌گیری از مفاهیم مدیریت بحران در محتوای درسی و آزمایشگاهی و...است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =