استاندار: نیروی کاری ادارات همدان تا ۱۵ فروردین تعدیل شود

همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: به استناد مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، ادارات و دستگاه‌های اجرایی این استان نیز همانند کل کشور به جز ارگان‌های خدماتی، درمانی و امدادی تا ۱۵ فروردین‌ جاری با حداقل ظرفیت کارکنان خود فعالیت می‌کنند.

سید سعید شاهرخی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا اظهار داشت: این تعدیل در قالب‌های دورکاری، مرخصی‌های استعلاجی و استحقاقی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در این چارچوب بخش اداری شهرداری‌ها نیز تا ۱۵ فروردین‌ جاری با یک سوم ظرفیت کارکنان خود فعالیت کنند.

استاندار همدان اظهار داشت: به منظور حفظ سلامتی کانون خانواده، بانوان کارمند ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان نیز تا ۱۵ فروردین‌ در محل کار حضور نیابند و فعالیت خود را به صورت دورکاری انجام دهند.

رییس ستاد استانی پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا در همدان، برگزار نشدن نماز جمعه و نمازهای جماعات، لغو برگزاری مجالس عروسی، عزاداری و تشییع جنازه را از دیگر الزامات این مصوبه برشمرد.

شاهرخی ادامه داد: تمامی واحدهای صنفی استان به غیر از واحدهایی که اقلام ضروری از جمله مواد غذایی، بهداشتی و درمانی را تامین می کنند و همچنین داروخانه‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و تعمیرگاه‌ها نیز تا تاریخ یاد شده باید تعطیل باشند.

وی با اشاره به اینکه قطار همدان - مشهد و بالعکس نیز تعطیل شده است، افزود: مسدود کردن راه‌ها و قطع پروازها در اختیار استان‌ها نیست و ستاد ملی در این باره تصمیم می‌گیرد.

شاهرخی یادآوری کرد: در شهر همدان بیمارستان مطهری بعنوان بیمارستان قرنطینه بیماران کرونا در نظر گرفته شده است و در سایر شهرستان‌ها نیز خارج از فضای بیمارستان اصلی، باید فضایی برای قرنطینه در نظر گرفته شود.

طبق آخرین گزارش ارائه شده توسط معاونت بهداشتی استان همدان، آمار مبتلایان به کرونا در همدان تا چهارم فروردین امسال ۲۶۶ نفر است که از این شمار ۱۵۷ نفر بهبود یافتند و بیش از ۸۰ نفر تحت درمان هستند.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۲۳ هزار و ۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار ۸۱۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و  هشت هزار ۳۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha