استاندار چهارمحال و بختیاری:نظارت بر ورودی شهرستان‌ها برعهده فرمانداران است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی اصناف و نظارت بر مبادی ورودی‌ و خروجی‌ باتوجه به شرایط هر یک از شهرستان‌های ۱۰ گانه، به فرمانداران واگذار شده است.

اقبال عباسی روز دوشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا افزود: یکی از اقدامات شکل گرفته برای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان، کنترل مبادی ورودی است که این مهم با جدیت لازم در حال انجام است.

وی ادامه داد: کاهش ۸۰ درصدی ترددهای ورودی به استان حاکی از تشدید نظارت‌ها است و می‌طلبد تا این روند در هریک از شهرستان‌های استان تداوم یابد.

عباسی تصریح کرد: صنف‌هایی که باز بودن آن‌ها در شرایط فعلی ضرورتی ندارد، تا ۱۵ فروردین‌ماه تعطیل هستند و سایر اصنافی که کالاهای اساسی مردم را عرضه می‌کنند ،نیز باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعطیلی ادارات در حیطه وظایف استانداران نیست، اظهار داشت: با این وجود همچنان شرایط دورکاری برای کارمندان باردار، جانبازان شیمیایی و کارمندانی که جزو گروه‌های پرخطر به شمار می‌روند، وجود دارد.

عباسی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را مسئول تامین مواد ضدعفونی اعلام کرد و گفت: در همین راستا می‌طلبد اقدامات لازم در خصوص گندزدایی و ضدعفونی مدارس، ادارات و معابر با جدیت در شهرها، روستاها دنبال شود.

وی خاطر نشان کرد: سازمان صنعت، معدن ، تجارت استان همچنین نظارت بر عرضه اقلام بهداشتی و شناسایی اصناف متخلف در خصوص گرانفروشی، کم‌فروشی و تعطیلی اصناف غیرضروری را باید با جدیت لازم پیگیری کند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با شناسایی ۷۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در وضعیت زرد قرار دارد.

ویروس جدید کرونا کووید ۱۹ نام دارد، این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و لغو سفرهای غیرضروری و اجتماعات، نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha