کرونا با مشارکت اجتماعی از بین می‌رود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه با مشارکت اجتماعی می‌توان کرونا را از بین برد، گفت: سازمان‌های مردم نهاد و مردم مشارکت خوبی برای مقابله با کرونا دارند.

فریبرز نجفی مهر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از واحد تولید محلول‌های ضدعفونی که با همت ارتش و باحضور گروه های جهادی و برخی سمن ها راه اندازی شده است، با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در روزهای اخیر توسط این مجموعه، اظهارداشت: به‌دلیل گستردگی تاثیر بیماری کرونا بر مناسبات اجتماعی و اقتصادی جامعه، دولت هیچ‌گاه نمی‌تواند بدون مشارکت مردم بر این بیماری غلبه نماید.
مسوول کمیته سازمان های مردم نهاد و مشارکت اجتماعی ستاد کرونای استان ادامه داد: مشارکت مردم نیز در ۲ بخش قابل ملاحظه و موردنظر می باشد یک بخش آن احترام توده‌های مردم به پروتکل های سازمان بهداشت جهانی در مواجهه با کرونا، برای درخانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال این ویروس می‌باشد و تجلی دیگر مشارکت مردم، حضور گروه‌های سازمان‌یافته مردمی مانند سمن‌ها، هیاتهای مذهبی و گروه‌های جهادی در عرصه ارایه آموزش‌های لازم به مردم برای پیشگیری و تهیه و توزیع پک‌های بهداشتی درمناطق کم برخوردار است.
وی تاکید کرد: خوشبختانه این روزها شاهد هم‌افزایی خوب و قابل ستایش این گروه‌ها در استان هستیم.
به گزارش ایرنا براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی تاکنون ۱۷۵ نفر در استان کرمانشاه به بیماری کرونا مبتلا شدهاند که ۱۶ نفر از آنان جان خود را از دست دادند.
از ابتدای شناسایی ویروس کرونا تاکنون ۲۱ هزار و ۶۳۸ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در مجموع یک هزارو ۶۸۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و هفت هزار و ۹۱۳ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار و با گسترش به اکثر کشورها به یک بحران جهانی تبدیل شده است.