۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 1464
کد خبر: 83723595
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تردد وسایل نقلیه با پلاک سایر استان ها در مهریز ممنوع شد

یزد- ایرنا- فرماندار مهریز گفت: با تصمیم ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا و حفظ سلامتی شهروندان از امروز ( یکشنبه ) تا پایان فروردین ‌ماه جاری تردد تمامی وسایل نقلیه با پلاک سایر استان‌ها به این شهرستان ممنوع شد.

رضا زارع زاده مهریزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای طرح کنترل و نظارت بر تردد خودروها با همکاری ناحیه مقاومت بسیج ، شبکه بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح محدودیت تردد خودروها با پلاک غیربومی در تمامی مناطق ییلاقی و گردشگری از شدت بشتری برخوردار است از مسافران و مردم خواست از مسافرت به این شهرستان خودداری کنند.

فرماندار مهریز گفت: همکاری مردم با مسوولان نقش اساسی در پیشگیری و مبارزه با کرونا دارد که باید همگان به خصوص مسافران به آن احترام بگذارند و مقررات را رعایت کنند.

 همچنین شهردار یزد به ایرنا گفت: تمامی ورودی‎ها به این شهر از امروز برای پیشگیری از ویروس کرونا بسته شد و از ورود مسافران غیربومی به مرکز استان جلوگیری می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و مناطق عشایری زندگی می کنند.

جمال الدین عزیزی بُندرآبادی  افزود: این تصمیم در جلسه ای که امروز در محل شهرداری با حضور فرماندار  مرکز استان، فرمانده انتظامی شهرستان و با هماهنگی استاندار یزد صورت گرفت، اتخاذ شد.

وی اظهارکرد: ورود به شهر برای ساکنان آن در مواقع ضروری تنها از مسیر بلوار جانباز ورودی تفت به یزد امکان پذیر است و از شهروندان یزدی می خواهم  از شهر خارج نشوند زیرا ورود آنها به سختی صورت می گیرد.

  فرماندار مهریز  دیروز به ایرنا گفته بود:  مسوولیت اجتماعی همه اقشار مردم و اعمال دقیق مقررات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، راهکار اصلی برون‌رفت از مشکلات این بیماری فراگیر است.

وی افزود: مسوولیت اجتماعی در شرایط کنونی که شاهد شیوع این بیماری  هستیم در گرو احترام گذاشتن به مقرارت و پایبندی به مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا توسط مردم است .

وی ادامه داد: اگر همه مردم  در هر موقعیتی که هستند در کنار همت و سخت‌کوشی توام با ایثار کادر درمانی و پزشکی همکاری جدی داشته باشند بدون شک می‌توان هرچه زودتر نسبت به مهار این ویروس اقدام کرد.           

همچنین سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد شنبه شب گفته بود: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۴۱ نفر در استان مبتلا به این ویروس  شدند که از این تعداد ۵۲ مورد مربوط به ۲۴ ساعت گذشته است .

ابراهیم سلمانی با بیان اینکه در این مدت ۲ هزار و ٨٤ نفر با علایم تنفسی در بیمارستان های استان بستری شدند و از جان باختن ٦١ نفر از مبتلایان به کرونا خبر داد که ۲ نفر مربوط به شبانه روز گذشته است .

به گفته وی همچنین هزار و ١٧٠ (۵۶ درصد) نفر از بیماران از زمان شیوع ویروس کرونا در استان بهبود یافتند و از بیمارستان ها ترخیص شدند.

تعداد بهبود یافتگان تا ساعت ۱۴ دیروز (شنبه) نسبت به ۲۴ ساعت گذشته قبل ۲ درصد افزایش دارد.

سلمانی از از مردم استان خواست برای قطع زنجیره انتقال این بیماری، از دید و بازدیدهای عید و سفرهای نوروزی خودداری کنند و در خانه ها بمانند.

   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha