نام نویسی ۴۹ هزار زائر با اولویت ذخیره در سامانه حج و زیارت

تهران - ایرنا - معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از ثبت نام بیش از ۴۹ هزار زائر ایرانی دارای اولویت های ذخیره، دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۶ در قالب کاروان‌های اعزامی به عربستان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت، اکبر رضایی روز سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت افزود: اکنون ۶۳ درصد از ظرفیت تخصیص یافته به کاروان های حج تمتع  ۹۹ پرشده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اقدامات پیشگیرانه در سازمان حج و زیارت، اظهار داشت: سازمان حج و زیارت تسهیلات مناسبی را برای عدم مراجعه حضوری زائران به بانک ها جهت واریز قسط اول ثبت نام حج و ارائه مدارک به مدیران کاروان ها درکارگزاری ها فراهم کرده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این نشست با قدردانی از اقدامات صورت گرفته برای تسهیل درثبت نام زائران تاکید کرد: به نحوی برنامه ریزی شود که شیوع کرونا درفراهم کردن مقدمات اجرایی سفر حجاج ایرانی خللی ایجاد نکند.

حجت الاسلام والسلمین سید عبدالفتاح نواب با اشاره به برخی برنامه ریزی های در دست اقدام، اظهار داشت: برگزاری دعای کمیل دربین الحرمین مدینه ازمطالبات اصلی زائران ایرانی است و مسئولان حج و زیارت همواره در مذاکرات حج از کشور میزبان خواسته اند به وعده خود در خصوص برگزاری دعای روح بخش کمیل در جوار حرم نبوی و جنت البقیع با بهبود یافتن اوضاع امنیتی عمل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha