تلاش برای بهبود کیفیت ارتباطات

تهران-ایرنا- ارتباطات و بخصوص اینترنت با کیفیت در روزهای بحرانی برای اطلاع رسانی و ارتباط شهروندان با یکدیگر از زیرساخت‌های حیاتی به حساب می‌آید. شرکت ارتباطات زیرساخت متولی تامین و اپراتورهای مخابراتی مسوول توزیع این نیاز حیاتی محسوب می شود.  

پس از شیوع کرونا بحث دورکاری، قرنطینه خانگی شهروندان، آموزش مجازی دانش‌آموزان و دانشجویان مطرح شد. مهم‌ترین زیرساخت برای انجام این امور کیفیت و سرعت اینترنت است.
«حمید فتاحی» رییس شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص تمهیداتی که در این مدت برای بهبود وضعیت اینترنت در نظر گرفته اند، گفت: پس از شروع کرونا در ایران و اختصاص ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان به کاربران اینترنت ثابت، میزان استفاده از فضای مجازی با افزایش ۱۰۰ درصدی روبرو و عملا ظرفیت دسترسی و پهنای باند اپراتورها اشباع شد.
رییس شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: پس از این مساله و اعتراض هایی که از سوی کاربران مطرح شد، با شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنت ثابت و سیار جلساتی را برگزار و در نهایت علاوه بر اقدام های جدی اپراتورها درسطح شبکه توزیع خود، با افزودن پهنای باند به ارایه دهندگان اینترنت، ظرفیت آنها افزایش یافت.
به گفته فتاحی، مصرف پهنای باند توسط کاربران در نوروز امسال بیشتر از هر سال دیگری ارزیابی می شود، برای افزایش ظرفیت شبکه IP داخلی، درگاه‌های بین‌الملل و آماده کردن بستر انتقال و مذاکره با پشتیبانی کنندگان بین‌المللی  تامین ظرفیت پیش بینی شده اقدام های موثری انجام شده است.
معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: شرکت‌های ارایه دهنده اینترنت ثابت ۱۰۰ گیگ اینترنت را به عنوان هدیه به کاربران خود اختصاص دادند، شرکت ارتباطات زیرساخت نیز تسهیلاتی را به شکل رایگان برای این شرکت‌ها در نظر گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha