صبر ایوب را برای مصیبت دیدگان کرونا بیان کنیم

تهران- ایرنا- یک کارشناس مذهبی از رسانه‌ها خواست تا برای اظهار همدردی با خانواده‌های آسیب دیده از ویروس کرونا به تشریح آزمون‌های الهی برای ایوب و صبر این پیامبر بپردازند.

حجت الاسلام جلال نوری کاخکی با اشاره به فلسفه آزمون الهی برای رشد و تکامل انسان ها در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشورمان برخی افراد دچار گرفتاری هایی شدند و می توان گفت در بدترین شرایط هستند به گونه ای که حتی نمی توانند عزیزان خود را تشییع کرده یا برای آنان مراسم یادبود برگزار کنند و معمولا دچار آسیب روحی می شوند. 
وی افزود: در اینجا موضوع صبر به عنوان یکی از آموزه های قرآنی نقش بسیار مهمی در تسکین این خانواده ها دارند و می توانیم داستان حضرت ایوب را بیان کنیم و بگوییم که تا چه اندازه بر این پیامبر بلا نازل شد و آن حضرت صبر و تحمل کرد. 
نوری از رنج و گریه حضرت یعقوب در فراق یوسف نیز یاد کرد و گفت: در قرآن داستان بسیاری از پیامبران مطرح شده و تهمت های بسیاری به آنان زدند ولی آنان صبر کرند و حتی رسول خدا (ص) برای ابلاغ رسالت خود با گرفتاری ها و مشکلات بسیاری روبرو بود ولی آن حضرت صبر کردند.  
وی افزود: کسانی که در این روزها به دلیل ویروس کرونا عزیزان خود را از دست داده و در فراق آنان و مصیبت خانواده و دوستان خود می سوزند، بدانند که خدا یک عنایت و تفضل ویژه ای به آنان کرده است و «هر که در این بزم مقربتر است، جام بلا بیشترش می دهند».
این پژوهشگر مذهبی با اشاره به روایتی تاکید کرد: اگر این عزیزان به سیدالشهدا (ع) اقتدا کنند که چگونه آن حضرت، عزیزان خود را در روز عاشورا از دست داد و مظلومانه و حتی بدون غسل و کفن به خاک سپرده شد و به خانواده آن حضرت نیز اجازه عزاداری ندانند و آنان را به عنوان اسیر از شهری به شهر دیگر بردند، مقداری آرام می شوند و دردهای آنان تسکین می یابد.

کرونا و آخرین اطلاعات پیرامون آن

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۱۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۵۲۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۲۸۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون سه هزار ۵۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۵۱۴ مورد رسید.

وی درباره موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها نیز اظهار کرد: تهران ۳۰۳ نفر، قم ۴۲ نفر، گیلان ۷۱ نفر، اصفهان ۱۱۰ نفر، البرز ۶ نفر، مازندران ۱۹۲ نفر، مرکزی ۴۸ نفر، قزوین ۱۲ نفر، سمنان ۳۸ نفر، گلستان ۲۱ نفر، خراسان رضوی ۱۱۰ نفر، فارس ۳۳ نفر، لرستان ۲۵ نفر، آذربایجان شرقی ۹۷ نفر، خوزستان ۱۵ نفر، یزد ۴۶ نفر، زنجان ۲۰ نفر، کردستان ۹ نفر، اردبیل ۱۵ نفر، کرمانشاه ۱۵ نفر، کرمان ۱۲ نفر، همدان ۱۰ نفر، سیستان و بلوچستان ۲ نفر، هرمزگان ۴ نفر، ایلام ۸ نفر، آذربایجان غربی ۲۵ نفر و استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر بودن موارد ابتلای قطعی جدید به ویروس کرونا جدید گزارش شده‌اند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات+متحده عربی">امارات گسترش یافته و تاکنون جان هزاران نفر را گرفته است.
 پزشکان توصیه می کنند با خود مراقبتی، قرنطینه خانگی، پرهیز از سفر و رعایت بهداشت فردی می توان مانع از ابتلا و سرایت به ویروس کرونا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha