معرفی ۳ داروخانه به تعزیرات حکومتی در آستارا

آستارا - ایرنا - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا از معرفی متصدیان سه داروخانه و سه مرکز عرضه تجهیزات پزشکی به تعزیرات حکومتی، به دلیل گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه اقلام بهداشتی خبر داد.

محسن آهنی روز جمعه اظهار کرد: ظرف هفته گذشته ۵۰ بار از ۹ داروخانه و مغازه های عرضه تجهیزات پزشکی بازدید و ۶ فقره پرونده تخلف به ارزش ۳۲ میلیون و ۴۸۸ هزار ریال به تعزیرات حکومتی آستارا ارائه شده است.

وی بیان کرد: این روزها به دلیل نیاز مردم به اقلام بهداشتی، بازرسی از داروخانه ها، واحدهای عرضه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی تشدید شده است و با گرانفروشان برخورد می شود.

وی ادامه داد: از اول بهمن ماه چهار هزار و ۳۶۰ بار از از واحدهای صنفی، بازرسی شده و گشت های مشترک با اداره های متولی در بازار در جریان است و مردم، گرانفروشی و کم فروشی را به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند. 

به دنبال شیوع ویروس و بیماری کرونا و نیاز مردم به ماسک و ضدعفونی کننده ها برای پیشگیری از آن، برخی داروخانه ها و بازاریان اقلام بهداشتی را گران می فروشند و عده ای نیز به احتکار آن روی آورده اند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۱۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و حدود پنج هزار واحد صنفی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha