بارزانی حمله به پایگاه التاجی را محکوم کرد

بغداد - ایرنا - «نیچروان بارزانی»، رییس اقلیم کردستان عراق حمله موشکی چهارشنبه شب به پایگاه التاجی محل حضور نیروهای ائتلاف بین المللی در شمال بغداد را محکوم کرد.

بارزانی روز پنجشنبه در این باره گفت که ما حمله موشکی شب گذشته که‌ ائتلاف بین المللی را در پایگاه التاجی بغداد هدف قرار داد و منجر به کشته و زخمی شدن چندین نیروی ائتلاف شد را به شدت محکوم می کنیم.
رییس اقلیم کردستان عراق با اعلام تسلیت به خانواده ها و کشورهای قربانیان، تاکید کرد که این حمله مقدمه ای خطرناک است که به منافع عراق آسیب می رساند و اوضاع کشور را در معرض خطر قرار می دهد به خصوص که تروریسم و داعش همچنان تهدیدی واقعی و جدی برای امنیت عراق و منطقه به شمار می رود و برای دفع آن به همکاری و پشتیبانی ائتلاف بین المللی نیاز است.
بارزانی از مقام های عراقی خواست پیگیری شناسایی عاملان این حمله و محاکمه آنها را برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه در دستور کار قرار دهند.

پایگاه التاجی محل حضور نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در ۳۰ کیلومتری شمال بغداد چهارشنبه شب گذشته هدف ۱۹ راکت کاتیوشا قرار گرفت.

بر اساس تازه ترین گزارش ها، در این حمله چهار نیروی آمریکایی و انگلیسی کشته و ۲۶ نظامی دیگر زخمی شدند.

«برهم صالح» رییس جمهوری، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر و «محمد الحلبوسی» رییس مجلس نمایندگان عراق نیز این حمله را محکوم کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha