۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۲۵
کد خبر: 83709109
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت پوتین از طرح تمدید دوره ریاست جمهوری روسیه

۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۲۵
کد خبر: 83709109
حمایت پوتین از طرح تمدید دوره ریاست جمهوری روسیه

لندن – ایرنا – روزنامه گاردین روز سه‌شنبه گزارش داد ولادیمیر پوتین از طرح تغییر قانون اساسی برای تمدید دوره ریاست جمهوری در این کشور حمایت کرد؛ طرحی که می‌تواند به ادامه حضور او در مقام ریاست جمهوری بعد از سال ۲۰۲۴ منجر شود.

گاردین نوشت؛ بر اساس قانون اساسی روسیه، ولادیمیر پوتین پس از پایان دومین دوره ریاست جمهوری‌اش در سال ۲۰۲۴ باید از قدرت کناره گیری کند. با این حال یک سیاستمدار روس پیشنهاد کرد قانون اساسی این کشور به گونه ای اصلاح شود که دوره ریاست جمهوری پوتین از نو آغاز شود.
وی افزود: در واقع این گزینه به شرطی ممکن خواهد بود که دادگاه قانون اساسی حکم کند این تغییر با اصول قانون اساسی کشور مغایرت نداشته باشد. او همچنین گفت که این مساله می‌تواند در یک همه پرسی ماه آینده به رای گذاشته  شود.
به گزارش گاردین، پوتین که از ابتدای قرن بیستم و یکم سکان روسیه را در دست داشته، از طرح پیشنهادی «ولانتینا ترشکوا» حمایت کرده است.
ترشکوا پیشنهاد کرده که یا محدودیت دوره ریاست جمهوری در روسیه حذف شود یا قانون اساسی به گونه‌ای اصلاح شود که پوتین بتواند دوباره در انتخابات ریاست جمهوری شرکت‌کند.

بر اساس این گزارش، مردم روسیه ۲۲ آوریل آینده برای رای‌گیری درباره مجموعه اصلاحاتی در قانون اساسی به همه پرسی خواهند رفت.  
رئیس جمهوری روسیه ژانویه گذشته خواستار اصلاحات در قانون اساسی این کشور شد. اصلاحاتی که به تعبیر گاردین، به پوتین اجازه خواهد داد تا همچنان در قدرت بماند و جان او را پس از کناره گیری از قدرت تضمین کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha