۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۵۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 83708877
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۹۶ قلیان سرا در کردستان پلمب شد

۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۵۳
کد خبر: 83708877
۱۹۶ قلیان سرا در کردستان پلمب شد

سنندج - ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به منظور پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا با همکاری نیروی انتظامی، ۱۹۶ واحد عرضه کننده قلیان در این استان پلمب شد.

دکتر ابراهیم قادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ۶۳۸ مورد بازدید توسط بازرسین بهداشت محیط دانشگاه از واحدهای عرضه قلیان انجام شد و در نهایت ۱۹۶ واحد بدلیل عدم توجه به هشدارها و توصیه ها برای تعطیل کردن فعالیت، پلمب شدند ضمن اینکه در بازدیدهای آتی بر اساس قوانین با واحدهای متخلف دیگر نیز برخورد قاطع خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم آگاه سازی عمومی مردم و صنوف در خصوص خطرات شیوع کرونا در استان، افزود: تعطیل کردن محل های تجمع افراد و پرهیز از رفتارهایی از قبیل رفت و آمدهای غیرضروری، دست دادن و روبوسی کردن نقش مهمی در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: به دلیل تجمع افراد زیادی در قلیان سراها و استفاده مشترک و مکرر از بعضی لوازم، ظروف و قلیان ها، امکان انتقال ویروس کرونا بسیار زیاد است بنابراین باید از تجمع در این مکان ها پرهیز کرد.

قادری با بیان اینکه اخطارهای مکتوب به تعداد زیادی از قلیان سراها ابلاغ و متعاقب آن واحدهای زیادی به صورت خودجوش نسبت به جمع آوری و غیرفعال کردن عرضه قلیان اقدام کردند، یادآور شد: امیدوارم در سایر صنوف مشابه نیز موارد پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا با جدیت بیشتری رعایت گردد.

وی تاکید کرد: مهمترین راهکار پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، ماندن در خانه و کاهش میزان مواجه و ارتباطات نزدیک و انجام کارهای خود مراقبتی و پرهیز از حضور در اجتماعات است.

از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۸۸۱ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به  هشت هزار و ۴۲ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴ نفر از مبتلایان جدید کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۲۹۱ مورد رسید.

خوشبختانه تاکنون ۲هزار و ۷۳۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و روند بهبودی و ترخیص این بیماران افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

بر پایه همین گزارش آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کردستان ۷۸ نفر است و تعداد فوت شدگان نیز ۶ نفر اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha